• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • enbacken

Hur mycket tillbaka kan man titta på en blandis så man vet hur man ska blanda i framtiden. Tänkte på psyke höftleder mm.
    Det finns ju inga papper. Alltså inge bra att exprimentera med.

• amorcitajq

jen nifer

håller inte med dig alls! det spelar ingen roll alls om det är en renrasig eller ej! om det vore en amstaff och schäfer el amstaff och nåt annat vore den sämre då?? näää verkligen inte.. om jag hade haft en amstaff blandning så skulle jag säga att hon var ½ pit och ½ staff...

• Jen nifer

Men alla hundkunniga vet att det ÄR skillnad.

Tycker inte du det är bättre att hundarna röntgas,metaltestas o  att föräldrarna noga välljs ut för bästa resultat?

Självklart är de riskabelt att para olika raser med starka psyken..
    De säger sig ju självt att de kan bli väldigt dåligt resultat.

O den chansningen tar du inte om du köper en renrasig hund..

O varför skulle du säga att de va hälften pitt? För de är de ju troligen inte eftersom de baar finns fåtal pittbull i svergie?

Nu är våran prinsessa här
  • amorcitajq

ENBACK O JEN IFER...

NÄÄÄ EFTERSOM DEN SKULLE VARA HALV PITBULL OCH HALV AMSTAFF DÅ ÄR DET KLART ATT JAG SKULLE SÄGA ATT DET VAR SÅ LIKA SÅ OM DEN VAR HALV AMSTAF FOCH HALV LABRADOR

DET HANDLAR INTE OM ATT VARA HUND KUNNIG FÖR ATT VETA ATT DET INTE ÄR BRA ATT BLANDA 2 OLIKA RASER... JAG TOR INTE ATT HUNDEN SKULLE VARA MER EL MINDRE AGGRESSIV FÖR ATT DEN VAR RENRASIG EL EJ ( RÅKADE BARA BLI STORA BOKSTÄVER ORKAD EINTE ÄNDRA)

• enbacken

Jag tror att det kan inverka och mixa. Ta tex en vakthund och en icke vakthund. det kan tillta för det krockar ganska duktigt.

• Jen nifer

(förstod inte att de va så du menade med att du skulle kalla den så, men de är ju självklart att du säger så isf)

Men du kan alltså inte förstå att risken för dåligt psyke(tex,skygghet,aggresivitet m,m) Kan uppstå om man blandar helt olika raser med olika psyken?

Än om man blandar hundar med samma sorts psyken som är avlade till samma sak o som är mentaltestade o nog autvalda av hund kunniga uppfödare?

Nu är våran prinsessa här
  • amorcitajq

hur skulle det vara om man blandade en amstaff ("starkt psyke") och en golden ( mindre "starkt psyke")??

Svar på tråden "kamphund"??!!