• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • antisocialbitch

skulle jag köpa en amstaff blandning skulle det förmodligen bero på att det var en omplaceringsvovve eftersom jag inte köper valpisar =)
    I övrigt tycker jag att du Jen ifer skriver väldigt bra =)

• Jen nifer

Zaria: Bra tanke

O ännu värre blir det ju om man tar dom "mindre lyckade" renrasiga hundarna för blandras avel..

Nu tror ja ju dock många gånger, att folk köper en helt okej renrasig hund. o sen "på kul" o för att tjäna pengar så blandar dom utan att tänka längre än så. Alltså Okunniga människor, som säkert gillar hundar men inte kan någonting om avel.

O så har du helt plötsligt blandras valpar av alla olika slag, med olika härstamning.psyken,kropp,arbetsvilja m,m...Klart de blir många misslyckade kullar
    (o sen finns de avsolut hundar som blir fin ao goa, men varför chansa?)
    När de finns så mycket raser, renrasiga, med skickliga människor i branchen

Nu är våran prinsessa här
  • Zaria

Jen ifer: "O varför köpa en amstaffblandning, och inte en renrasig amstaff? Kan nån svara mig på det?"

Skulle tro att det handlar om okunskap och pengar, precis som det finns människor som tycker att 100 spänn är på tok för dyrt för en katt är det givetvis billigare att köpa en blandning på nätet för 4000 än en renrasig seriöst uppfödd Amstaff för 10-12000, och sedan vet ju alla att hunden blir vad man gör den till och att avel och gener inte spelar in någonstans, bara man är snäll mot hunden så blir hunden snäll tillbaka, dessutom lever ju tron kvar att en blandras är firskare än en renras.
    *ironi*

• amorcitajq

vi säger att jag e ute efter en amstaff och kollar ringer runt mm men så får jag syn på en hund som jag bara dör för och blir helt kär i. Och det visar sig att den hunden är ½ pit och ½ amstaff så skulle jag köpa den oavsett om ja va ute efter en renrasig eller ej...

• Natasha n

Sluta gnäll. Ha inte hund om du inte kan ta kritik från oss som hatar hundar. Husdjur borde förbjudas i lag.

• Gammy

håller med dig Zaria!
    men vill tillägga att WP är en sport för alla raser. gå gärna in på www.swba.net och kolla forumet-galleri.

går precis lika bra med grandis (finns 2 st som tävlar på hög nivå med goda resultat tex. ) boxer, dalmatin, schäfer, jackrussell, am.bull etc.

TS. dina vänners blandningar är säkert hur härliga som helst, men i det stora hela så är det just dessa blandningar som är "billiga", därför hamnar de hos snorungar (missförstå mig rätt nu) som inte vet något om hunden eller raserna i den, utan skaffar den för att vara cool. Hunden blir understimulerad, och där är hela karusellen igång. (tog det i stora drag för att det skulle bli lättare att förstå hur jag menar)

har också vänner med blandisar av div. raser, de flesta är mysmonster men har sett ett par hundar som blev okontrollerbara. är bara glad att ägarna tog sitt ansvar och försökte arbeta bort det, nu gick inte detta utan de fick somna in. men hade de hundarna kommit i andra händer så hade det nästan garanterat varit minst 2 rubriker till i kvällposten.

• Zaria

Jeni fer: Håller med till 110%
    Kalla mig gärna hård, men jag tycker att om man skall avla skall man ha ett mål med det (mer än att tiken är snäll och att valpar är söta)

Samt att man vct att sin hunds gener tillför något för rasen att föra vidare.

• Jen nifer

Tycker det är tragiskt att du med en av dom få renrasiga pittbullarna i svergie skulle vilja avsla ur o göra blandraser från den.

O det är usräkta, en dum anledning..Du vill ha större hundar..
    Med deras mentalitet då?
    Att dom är olika raser,olika arbetsvilja,olika psyken..Vågar du helt utan eftertanke bara ge dig in o göra något som du inte kan veta resultatet av?

På hundarnas bekostnad?

Varför inte försöka hitta en större pittbull o para din tik med?

• Gammy

tror att priset har mkt med det att göra...tyvärr.

sen att det är svårt att hitta en renras som TS skrev..mmm..sure.kom med något bättre.

Pengar får inte vara ett hinder för att skaffa hund.

• Jen nifer

amor..: Vill man hitta en renrasig hund Gör man det.
    och du faller inte för en blandis om du utesluter att kolla på dom o bara åker till seriösa renrasiga uppfödare

Svar på tråden "kamphund"??!!