• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Zaria

Gammy: AH det visste jag inte, är inte så insatt i WP, men de hundar man hör talas om som används är just Pitbull & Amstaff, trevligt att andra raser också kan vara med.

• Jen nifer

Det är INTe svårt att hitta renrasiga.
    Och är man inte beredd att betala för vad hundar vanligtvis kostar, så ska man nog inte slaffa hund enligt min mening..

Nu är våran prinsessa här
  • amorcitajq

det är inte det att de blir större de blir finare tycker jag! men det är klart att man kollar så att den man parar henne med har bra psyke mm det krävs mer än ett blodprov o allt va ni skrev man måste vet ahur hunden fungerar hur den är uppväxt och med vem vad och vilka...

och så är det fortfarande inte storleken det gäller det beror på hur fin hunden är oxå...och hanar brukar oftast vara större oavsett hundras

jag sa bara ett ex jag kommer att para min tik med en pit och h

• Gammy

Zaria : just därför har sporten fått ett kasst rykte..enligt hundsport så drar hundarna, för att sedan äta småhundar *IRONI*...men typ

jättekul för alla hundar!

jen nifer : precis. man ska veta vad man vill ha innan man köper.

• Jen nifer

Men om du nu inte tycker pittbullen redan är tillräckligt fin, varför köpte du den?

Pittbull ska se ut som pittbull..
    Amstaff som amstaff..
    O dom sk ainte blöandas av den orsaken..

Och visst, du kan kolla att hunden du vill para med verkar ha ett bra psyke..O din hund har ett bra psyke..Men dåså? NEJ
    Det är när man korsar hundarna problemet uppstår..
    Att blanda deras olikheter kan få väldigt tråkig akonsekvenser, långt ifrån alltid.
    Men som ja sagt innan, varför chansa?

• amorcitajq

jag köpte min för 12000 jag kunde juh lika gärna ha hittat en billigare pit om det fanns finare och billigare men jag ville just ha Quiara

• Gammy

har du stamtavla på Quiara? vilka är hon efter?

• amorcitajq

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh verkar inte som många hajjar...

det är klart att jag tycker att pitbull är fina!!!!!!!!!!! men quiara kunde lika gärna ha varit en blandras och lika fin... och jag tror inte att det är större risk om man korsar

godnatt

• Jen nifer

ja men ja antar att du knappast hittar billigare renrasig pitt?

Får man va nyfiken o fråga hur du fick tag i din?
    Kollade runt för ett tag sen, Men det är SVÅRT att hitta renrasiga typade pittbullar om man inte är beredd att importera..

• Jen nifer

Kanske lika fin. Och ja kanske lika snäll..
    MEN kanske inte..
    Då det helt enkelt är en risk att korsa hundar av olika härstamning då dom har olika gener,olika syften m,m...

Jag tycker de är oansvarigt o dumt att blanda hundar utan att vara kunnig

Svar på tråden "kamphund"??!!