• Konvaljen

White-Trash namn

En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?

• Svar på tråden White-Trash namn
  • adrenalin
    kristinaa75 skrev 2007-05-09 14:40:43 följande:
    adrenalin: Så tänkte vi från början men när ingen i omgivningen tycker det är fint har det börjat kännas lite småelakt att döpa sitt barn till det..
    skit i dom, dom kommer älska namnet när namnet får ett ansikte som dom kan ittta på!

min syrra talade om att hon ville döpa sin son till ossian, och jag rynkade på näsan och tyckte det var det fulaste jag nånsinn hört nästan. Men nu är Ossian jättefint för mig!
    burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Nicke

Woho! En av mina döttrar har ett WT-namn. Har ingen som helst aning om vad WT är, står för eller på något sätt ska betyda så jag kan inte bry mig mindre än vad jag gör.

Bonanza skrev 2007-05-09 07:50:36 följande:
    Alla redan nämnda plus:NikkiAliciaJordanNatascha (redan nämnt kanske)
  • Änglaplinga

har inte läst listan, Kevin.

• Nicke

Har aldrig fått några speciellt konstiga rekationer när jag säger att min dotter heter Nikki så jag förstår inte. Jag kallas själv för Nicke så lite trashig är väl jag med. ;)

• Shaun the sheep

Jenna!

Trodde inte på allvar folk döpte sina barn till det, men uppenbarligen gör dom det,
    hörde det igår nämligen

Bebis i maj♥♥
  • Nicke

Synd att folk sätter en stämpel på ett namn. Tragiskt.

• Malliin

Höjer mina ögonbryn...

Ska man behöva tänka på om sina barn har s.k WT namn?
    Jag blir så förvånad över att vissa människor ens bryr sig om om man verkligen kan döpa sitt barn till vissa namn för oro över vad folk ska tänka och tycka? Har inte människor någon som helst stake längre?

Att vuxna människor ens lägger ner tid på att leta namn som är "wt"- eller ens diskuterar nått så barnsligt!

De kvinnor som har dåligt självförtroende/självkänsla ska nu också behöva ha ångest över vad de vill kalla sina barn - för att vara till lags hos andra..

Liten har flyttat in i magen!
  • Shaun the sheep

Malliin:

eller så jobbar man på självkänslan och skiter i vad folk tycker?
    Jag menar, om jag skulle vilja döpa mitt barn till Nicole (bara som exempel nu) så skulle jag lätt göra det. Vem fan bryr sig om vad folk på fl tycker?

Och till Nicklas vill jag bara säga att jag tycker Nikki var lite coolt. Nikki Sixx är ju tuff :)

Bebis i maj♥♥
  • Pernilla3

jag ser inte just stämpeln "wt" så allvarligt som vissa tycks göra..hade aldrig hört om det innan fl. Men min kompis som inte har fl drog upp det för mig när jag pratade om Engla till ev blivande dotter. Skiter i om det är ett sk "wt-namn" om jag tycker det är fint.
    spelar väl ingen roll vad man diskuterar..kunde ju lika gärna va finaste namnet eller det fulaste namnet som finns. Alla tycker ju olika och det finns väl inget namn som verkligen alla är överrens om att det är fint.

• Nicke

hehe jag gillar det förstås. Skiter i vad andra tycker. ;)
    Jag kallar henne Nixie ibland. Oh vilket vitt skräp.

dollheart skrev 2007-05-09 14:55:13 följande:
    Malliin:eller så jobbar man på självkänslan och skiter i vad folk tycker?Jag menar, om jag skulle vilja döpa mitt barn till Nicole (bara som exempel nu) så skulle jag lätt göra det. Vem fan bryr sig om vad folk på fl tycker?Och till Nicklas vill jag bara säga att jag tycker Nikki var lite coolt. Nikki Sixx är ju tuff :)
Svar på tråden White-Trash namn