• Konvaljen

White-Trash namn

En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?

• Svar på tråden White-Trash namn
  • Rosarin

Dum fraga kanske men vad ar white trash egentligen?
    Men vad innebar white trash for er?

Ar det namn som har blivit alltfor vanliga?

Jag kanske har missuppfattat det helt men jag trodde att white trash var: fattiga, lagutbildade, smutsiga, korkade med fattigt ordforrad och utan nagon aning om vad stil och uppforande ar?

Har jag helt fel?

• MammaMi83

rosarin satt precis o fundera på exact det som du skrev

• chaj
    Rosarin skrev 2007-05-08 18:16:35 följande:
    Dum fraga kanske men vad ar white trash egentligen? Men vad innebar white trash for er?Ar det namn som har blivit alltfor vanliga?Jag kanske har missuppfattat det helt men jag trodde att white trash var: fattiga, lagutbildade, smutsiga, korkade med fattigt ordforrad och utan nagon aning om vad stil och uppforande ar?Har jag helt fel?
    Nej min bedömning är som din, kanske med tillägget att personer med ovanstående egenskaper dessutom ofta hyser en fäbless för den amerikanska kulturen..;) Därav namnen. Däremot tror jag vissa namn "tas över" från medelklassen av WT och därmed blir WT-iga. Virrigt, men ändå.
  • MammaMi83

men cassandra är ju inte SÅ vanligt...om man kollar upp p vanliga namn

• Rosarin

ok, tack for hjalpen. Nu forstar jag lite battre. :)

• Pernilla3

Nej kanske inte men det är ett namn som jag tycker klingar så bara..behöver ju inte vara så för att jag tycker det. Mitt namn är ju det vanligaste namnet men är inget wt för det..svårt att förklara så jagh överlåter det till någon annan =)

• Gäspan

Tiffany, Brittany, Melanie, Angelique...

Svar på tråden White-Trash namn