• HuntedByAFreak

Unga som längtar efter barn !

Hej!
    Visste inte riktigt under vilken rubrik jag skulle ha detta inlägget under, men det fick bli under "Övrigt"..

Här tänkte jag att alla unga som längtar efter barn kunde samlas och skriva med varandra, de som planerar och de som tar det som det kommer osv. Följas åt och bli vänner och prata om allt mellan himmel och jord. Kompisar via internet helt enkelt ! Kompisar är ialf ngt jag inte kan få för många av :)

Kram
    Johanna

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn !
  • miiillan

maja 85: hmm.. har jag aldrig hört, kanske man skulle prova på framöver om det inte tar sig.

• glädje

okej det måsta jag testa. Förresten har ni hört talas om apiforce? Tydligen många som blivit gravida med hjälp av det. Var får man tag på det?

• maja 85

glädje: det är receptbelagt.men det gör inte så att man lättare blir gravid utan som jag har förstått det så hjälper det kvinnor att tydligare känna att dom har ÄL. vet inte om det även kan hjälpa till med att sätta igång ÄL om man inte har nån.

• glädje

jasså nja då blir det nog att hålla sig till grapefrukten..

• maja 85

ja precis. det har funkat för gansk många som jag har hört. sen är det ju väldigt gott och nyttigt också så det kan ju iaf inte skada :)

• miiillan

haha! kom och tänka på en annan sak nyss när jag tog disken: ska ni vara mammaledig eller ska ni dela upp det, eller kommer er kille/man vara hemma med lill*? kanske lite tidigt att tänka på sånt när man inte ens har en liten i magen. men jag kommer i alla fall gå hemma hela tiden. och det är endast p.g.a. det ekonomiska, när min sambo tjänar mer än dubbelt så mycket som mig.

(hoppas ni orkade läsa allt)

• maja 85

jag kommer vara hemma ett år och sen kommer min kille vara hemma ett halvår eller ett år, beroende på när vi får dagisplats..

jag tänker jättemycket på allt det där praktiska.haha

• AngelicaJ

Jag vet inte om jag ska ta studieuppehåll och vara mammaledig eller om jag ska fortsätta plugga, pluggar distans så är hemma hela dagarna iaf. Får se vad jag orkar.

• miiillan

maja 85: ja, men jag vill gå hemma så länge som möjlig. vet inte vilken ålder som rekomenderas att börja på dagis, men inte under ett år iaf!! helst två år, men det kommer nog inte gå, men det får man se den dagen.

• Nettan1

jag kommer att vara hemma den mesta av tiden, precis som vi gjorde med våran dotter.
    en anledning är att min sambo har fast jobb och det har inte jag.
    men sen har det även med att göra att jag har en whiplash skada och kan inte jobba mer än halvtid så då är det bra att jag kan vara mammaledig.
    Vi var hemma en del tillsammans, vissa dagar utan att jag tog ut föräldraledigt medan min sambo var föräldraledig.

Svar på tråden Unga som längtar efter barn !