• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • salt

Vad har religion med raser att göra?

• Milito
    bratz skrev 2007-05-20 00:54:57 följande:
    Mina barn är blandbarn. jag är svensk och barnens pappa är rom. Dom får ju det bästa från båda kulturer
    Precis! Och inte nog med det så får de ju ett extra språk på köpet
  • bratz

Milito:precis. Jag förstår inte om folk tycker det är nåt problem att blanda sig med andra. Vi är väl inte mer än människor allihopa?? Dessutom blir man mindre trångsynt när man har fått inblick i en annan kultur där dom ofta är mycket öppnare, varmare och gladare än vi tråkiga svenskar

• Milito

haha helt rätt Bratz!
    Jag kan inte förstå hur man kan gå varje dag fylld med hat gentemot människor man inte ens känner, bara för att de inte ser ut som en själv?! Kan man bli mer ego 
    nej men allvarligt, det är skrämmande att läsa hur en del ser ner på våra barn bara för att de är "blandbarn" Usch, hatar det ordet själv  

• det barn ser det lär dem sig
    Blandat är alltid finast för det är dem vackra tycker jag, för en blandning utav en svensk+utlänning ger ett gudomligt vacket sött barn
  • det barn ser det lär dem sig
    Milito skrev 2007-05-20 00:54:07 följande:
     ja han Åke ser man lite överallt....
    Ignonera såna finns överallt
  • vagabond77

Huvudet på spiken...

bratz skrev 2007-05-20 01:02:15 följande:
    Vi är väl inte mer än människor allihopa?? Dessutom blir man mindre trångsynt när man har fått inblick i en annan kultur där dom ofta är mycket öppnare, varmare och gladare än vi tråkiga svenskar
    Seriöst så finns det fina grejer hos oss svenskar med, men jag måste säga efter att ha upplevt flera nya kulturer på sina hemmaarenor att de är verkligen ofta mer glada, tacksamma för det lilla, öppnare och varmare i sina relationer till varandra.
  • Madicken

Jag tycker att vi ska blanda på! Ljusa med mörka, korta med långa, fula med snygga, smarta med korkade, roliga med tråkiga...

Vi har en perfekt blandning på våra barn. Möjligtvis lite för mycket trots hos vår 2-åring.

• Gissella Star

Jag som trodde att alla var "blandbarn" visste inte att det fanns någon som var 100% av någonting längre.

GOTT&BLANDATär finast!

• BadSector

Jag tycker världen skulle vara ganska tråkig om den bestod av människor med exakt samma färg.

Att det finns människor av olika färg och med olika egenskaper i världen är en styrka, varför får man inte tycka att den styrkan är något bra?

Svar på tråden "blanda raser"??