• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Jan 39

Det är rätt fantastiskt att BadSector orkar driva alla sina påståenden med moderna vittnesbörd till dem alla. Och lika cool och sansad håller han sig hur mycken ignorans han än möter.
    Jag skulle bli galen över att folk inte kunde ta till sig mina så väl underbygda argument.
    Visst påminner det hela litet om den berömda liknelsen i Bibeln om att kasta pärlor till svinen. Hoppas att BS inte ger upp utan fortsätter sin folkbildande gärning. Jag blir lika glad varje gång ett riktigt avsnoppande dyker upp!

• ciccielv

alla barn är lika fina oavsett de är helsvenskar,utlänning eller blandbarn

• Lallara

BS: Du hänvisar hela tiden till din älskade Stanford-studie. Är den allmänt vedertagen bland övriga forskare också? Eller är den möjligtvis emotsagd av någon? Det är ju lätt att ta till sig den "forskning" som tilltalar en själv... I en tidigare ras-diskussion valde du att ignorera väl valda inlägg. För övrigt har jag inte hittat något ordentligt svar från dig om trådstartarens egentliga fråga. Vill du med dina inlägg om IQ säga att det är fel att människor med olika utseende skaffar barn, eller inte?

• BadSector

"Eller är den möjligtvis emotsagd av någon?"

Inte vad jag vet, men jag ser gärna kritiska granskningar av den om du har någon.

"Vill du med dina inlägg om IQ säga att det är fel att människor med olika utseende skaffar barn, eller inte?"

Jag tar inte ställning egentligen, utan lägger bara fakta på bordet.

Här är fler artiklar i ämnet, Standfords är dock den största jag känner till.
    scholar.google.com/scholar&hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official&hs=okW&um=1&oi=scholart

• Vilja00

alla som någon gång läst det minsta genetik vet att det inte bara är en faktor som spelar in när man ser till resultatet.
    Arv, miljö o näring är några - lägg sen till testets utforming, syfte o mål så ramlar hela korthuset.
    Håll det enkelt - folk blir kära, skaffar barn, vissa männiksor blir mer lyckade än andra och det viktigaste att komma ihåg att det är inte förrens vi når slutet som vi kan göra bokföring över - bra/dåligt, lyckat/misslyckat. Lev i nuet o planera för framtiden mao.

• gertie

Jag är av den persolnliga åsikten att vi tillhör "the human rase", vi är människor och jag ser ingen skillnad på folk på grund av deras hudfärg.

• BadSector

"Arv, miljö o näring är några - lägg sen till testets utforming, syfte o mål så ramlar hela korthuset."

Hävdar du att IQ inte har en ärtflighetsfaktor på runt 0,7?
    Vad har du isf för stöd för detta?

"Jag är av den persolnliga åsikten att vi tillhör "the human rase", vi är människor och jag ser ingen skillnad på folk på grund av deras hudfärg."

Du ser inte skillnad på en cancerpatient och en hjärtsjuk heller, det innebär inte att det inte finns skillnader.

Skillnaderna finns, så har visats klart och tydligt i mitt inlägg ovan och de vetenskapliga artiklar det länkar till.

Jag noterar den TOTALA frånvaron av verkliga motargument.

• blommanigbg

Hm.. Funderar på om det är tillåtet att sprida rasistisk propaganda... Men tydligen här på FL...

• Vilja00

0,7 är fortfarande inte allt eller hur? Och vem avgör vilken del som är via arv? Jo den som väljer statestik o utredningar till sin fördel. Att argumentera kan vi göra i evighet utan att förändra ett dugg. För mig handlar det om ett ställningstagande baserat på många olika delar där undersökningar är en del men långt ifrån allt. Upprepar det jag redan skrivit:

Håll det enkelt - folk blir kära, skaffar barn, vissa männiksor blir mer lyckade än andra och det viktigaste att komma ihåg att det är inte förrens vi når slutet som vi kan göra bokföring över - bra/dåligt, lyckat/misslyckat. Lev i nuet o planera för framtiden mao.

Svar på tråden "blanda raser"??