• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Indah

Måste ju vara jobbigt för alla som tycker att människan är flera raser och vill hålla det så. Tänk er korsförhöret när de träffar en av motsatt kön (eller samma):
    Jaha, tillhör du rasen som har hög IQ? Tillhör du samma ras som mig? Nej jag vill vara veta ifall jag kan bli tillsammans med dig eller inte.

• blommanigbg

Rasen som har hög IQ låter riktigt illa i mina öron måste jag säga... Har vi inte kommit längre i dagens samhälle? Var finns samhörighet, medkänsla, empati och allmänt folkvett?
    Sedan också.. Vad säger hög IQ om en människa? Att man har gjort att iQ-test och fått bra poäng?... Eller.. Hur är den här personen egentligen? Hur fungerar hon TILLSAMMANS med andra människor? Är en människa med ett dåligt IQ en sämre människa?

• Jan 39

Tror inte att någon menar att en dum människa behöver vara en dålig människa.
    Några av dom raraste människor jag mött har haft tämligen låg IQ.
    Jämför med " en annan del av Köping" !
    SEdan tror jag att man hårdrar sina argument om man tror att man måste fråga någon om vilken ras de tillhör.
    Är man inte blind så ser man ju på ganska långt håll vad en medmänniska har för ras.

Vidare - vad är det för nys om man sprider rasistisk propaganda ?
    Det har jag inte sett någon göra i denna tråd i a f.

• blommanigbg

Det beror på hur man tolkar saker o ting.. Och läser mellan raderna med..

• Minna07

Man har gjort studier kring IQ:n hos olika folkslag och kommit fram till att asiater var smartast, främst Japaner har jag för mig. Européer var också ganska klippska jävlar, medan amerikanarna låg ganska långt ner på listan, vilket iof var väntat.

• Cattla

??? E man rasist för att man påtalar att det finns skillnader???

För min del kan jag se skillnader på både negrer, vita och asiater. Är jag rasist då???

Ge upp moralpaniken!!!

• cDk3r

Jan 39

Det farliga med BS's v'ltalighet 'r ju att l'ttp[verkade och l'ttlurade m'nniskor (ingen n'md ingen gl;md..) k;per hans rasistiska skitsnack.

• black is back

verkar som att iq sitter i huden!

• lillagryn2

Blanda på, om man vill. Det är friskt och glatt och en överraskning. 3 saker i en, som ett kinderägg.

• IsaqAni

Jag tycker sk "rasblandning" är annars skulle jag ju aldrig fått min fina son SkrattandeFlört

familigega waan jaclahay
Svar på tråden "blanda raser"??