• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Juliettans

Vinter 81>>
    Får inte pumpen plats om du vrider ner den? Alltså sätter den lite på tvären, men fortfarande under vattnet.

• Giz the wiz

wohoooooooooooooo 3 av mina amano bär på rom
    här ska expremiteras hej vilt
    ska tydligen va svårt att få ynglena att överleva men ska nog göra ett test, funkar det inte ja då funkar det inte, larverna hade ju dött oavsett så att säga eftersom det krävs riktigt saltvatten för att dom ska utvecklas.

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Blicka

Måste få fråga - flytta ett akvarium med fiskar - är det överhuvudtaget möjligt? Rör sig om ca 60 mil? Om jag gör det har jag väl tänkt att fiskarna åker i reseakvarium och det andra töms, men jag är osäker på om det går?!

• Vinter81

Hej
    tokiga julia
    Jag har redan löst problemet jag tog en hammare och delade tabletten och det verkar då funka.

Jag var in i en akvarie affär idag där de hade dvärjklo grodor
    Jag tycker de är sååååååå söta men man kan tydligen inte ha dem med lång fenade fiskar för de sätter sig fast i deras fenor med sina klor. Det var synd annars hade jag köpt.

Men det kanske bli längre fram.

• Giz the wiz

mix:
    finns lite olika varianter.....
    kylväska med batteridriven pump.
    packa fiskarna i påsar och be din fiskhandlare fylla på dom med syrgas.
    kylväska som du efter halva vägen rör om vattenytan på (ta en mugg, fyllden med vattnet från väskan å häll i, på så sätt slår du i syre å ur med det dåliga)
    ett smart sätt är att du tar med ngn dunk med vatten från det gammla stället då det kan skillja sej massor på vatten kommun till kommun.
    glöm inte att kolla vattenvärdena på nya stället oxå.

• pisces74

Hej alla fisktokiga!
    Måste bara dela med mig av våra roliga fiskar som vi har skaffat! Aldrig trodde jag väl att akvariefiskar kunde vara så sällskapliga och personliga. De följer efter en när man går förbi akvariet, och blir som tokiga när man stannar framför dem - hungriga hela tiden!
    Vi har 7 rödtigrerade påfågelcyclider som nu blivit dubbelt så stora som när de kom (då var de så små så alla fick plats i en plastpåse) De verkar trivas hos oss alla utom en som är mindre än övriga... Försöker se till så att den verkligen får tag i nån mat, de andra skuffar undan den tills de är mätta. Grr!!
    Sen har vi också 4 malar som gör rent hus på alger!

http://img33.picoodle.com/img/img33/8/6/26/f_Fiskhemm_0bd8c41.jpg
    http://img32.picoodle.com/img/img32/8/6/26/f_Fiskarm_f434403.jpg

(¯`°?.¸ ღ♥ m e d e a ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Giz the wiz
    nice......
    själv gjorde jag ett konto på photobucket.com i går......
    tänkte jag skulle försöka filma mina firrar i dag och slänga upp där.
    får se om det hinns med under dagen
    hivar in en länk isf.
  • Vinter81

Hej

Alla glada
    jag har letat matrila om Dvärgklog grodor och man blev ju inte mindre sugen men men man måste vell lägga band på sig.

pisces74

Vad läckert akvarium du har såg riktigt fint ut
    Hur stort är det?

• Barbabok

Hur får man fisken att va still för fotografering?
    Det är i motvind som drakarna flyger
  • Barbabok

Blir inte bra bilder på akvariumet, men försöker lägga en bild ändå!

fisk 002.jpg

Det är i motvind som drakarna flyger
Svar på tråden Akvariefiskar