• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Barbabok

Iofs bara ena hörnet som syns. Får försöka senare när det inte är så ljust.

• Giz the wiz

ooooooooo så snygg.

hahaha jag fundra på att tejpa fast fisken mot rutan ett tag men insåg att jag fortfarande reflekteras i glaset.

måste nog vara det svåraste att fota

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Vinter81

Hej wero73

Det ser ut att vara fina fiskar du har.
    hur man får dem still för fotografering skulle jag också vilja veta .

• Barbabok

Mmm, jag har det står motsatta sidan mot fönstret så ljuset ligger rakt på, även min spegelbild
    Tänkte ha en bakgrund först, men BTN är så dyra, och jag vägrar plansch. Så väggen får duga så länge, den är iaf. sandfärgad.

• Vinter81

Hej
    jag förstår va du menar men jag har just nu min vägg som bakrund också men jag har köpt en bakrund jag ska rita in lite egna mönster på.
    ÅHHHHHHHHHHH
    Jag blir tokig på denna dator min dator är på lagning så jag har plockat fram en gamal men tagent bordet är glapt så stavar jag konstigt vet ni varför

• Giz the wiz

ja jag dskutera oxå att BTN är dyrt (dessutom stjäl den ganska mye plats i karet) å planch är så platt så jag knölade en svart sopsäck å tryckte bakom=)
    snyggt ända tills man tänker på att det kanske är en säck

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Barbabok

OJ! Det rör sig, fast jag såg inte riktigt hur firrarna ser ut. Guppisarna alltså!

Har ett (nu tomt) akvarium till, där jag tog en gammal flyttkartong och karvade till sen klädde med svart plysch/krossad sammet, och krokade fast upptill. Det blev finfint med svart grus och röda/gröna växter. Scalarer hade jag där i. Men 3 akvarier är för mycket för mig att hålla i skick så det fick bli tomt nu, har ett med 20+ ancistrusbebisar i också!

• Madeleine79

Roligt med en akvarietråd=) Vi har 3 akvarium: Ett halvfullt ca 200liters med höga stenar o sånt, däri har vi salamandrar och nån groda, 1 ca 100liter där vi har yngel och 1 på ca 700liter där vi har 1 lekande par Jaguarciklid, 1 Lekande par Påfågelciklid, 2 Scalare, 1 Eldstjärt, 1 Guldfisk, 1 Ciklid(vet ej ras) och 2 stora malar.
    Just ju så har vi ägg ifrån Jaguarerna som håller på och kläcks=) Det är andra gången, jätteroligt att se hur dom skyddar och bökar runt med sina små=)

Svar på tråden Akvariefiskar