• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Monster Mamma

pisces74: Vi matade honom med korvbitar också. Så dom är "hajar" som du skrev innan.

• Madeleine79

Pisces74: Våra påfåglar är mellan 27-30cm, riktigt stora=) Dom är lite kortare än våra Jaguarer, ja dom är verkligen personliga, tigger mat jämt=) Precis som hundar! Vill verkligen att dom ska lära sig att inte äta upp sina ägg=)

Jaguarerna är superduktiga, andra gången dom lägger ägg nu, från förra så har vi 6st yngel som lever och mår bra. Äggen dom la nu kläcktes iförrgår, så dom är bara larver än men oj va föräldrarna skyddar sin avkomma. Det är jättekul att se hur dom håller på och flyttar runt på sina små=) Man kan sitta hur länge som helst och bara stirra på dom=)

• Madeleine79

Monster mamma: Haha, våra äter allt med=) Och bökar runt i hela akvariumet, så växter och andra saker är otänkbart=) Våra plastväxter vi hade när vi skaffade dom låg och flöt allihopa på ytan efter första dagen=)

• pisces74
    Madeleine79 skrev 2007-06-30 19:05:27 följande:
    Monster mamma: Haha, våra äter allt med=) Och bökar runt i hela akvariumet, så växter och andra saker är otänkbart=) Våra plastväxter vi hade när vi skaffade dom låg och flöt allihopa på ytan efter första dagen=)
    (¯`°?.¸ ღ♥ m e d e a ♥ღ ¸.?°´¯)
  • pisces74
    Vinter81 skrev 2007-06-30 16:23:51 följande:
    Hej Oj vad ni skriver här händer det saker.Hälsar alla nya som har hittat hit välkommna!!!Jag blev så glad idag när jag hittade guppy karet fullt i yngel.
    Ååå grattis!! hur stor chans är det att de klara sig? Vad gör man med alla ungar sen då, säljer eller?
    (¯`°?.¸ ღ♥ m e d e a ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vinter81

Hej

Jag har haft otur med mina guppy yngel de vill inte överleva för mig så här långt har två st från en tidigare kull klarat sig.
    Men jag hoppas på bätttre tur denna gång.

Jag såg det var någon som undrade när man ska på semester ska man inte vara borta mer än en vecka klarar sig fiskarna utan mat men ska man vara borta längre kan ju en foderaoutomat vara en idé

• anne h

En foderautomat är bra även när man är hemma.
    Det är sååååå enkelt med den, älskar min.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Vinter81

Hej
    Jag vinkar glatt åt alla nya som hittat hit!!!!!

• Giz the wiz
    anne h skrev 2007-06-30 23:11:53 följande:
    En foderautomat är bra även när man är hemma. Det är sååååå enkelt med den, älskar min.
    fast foderautomater brukar bli geggiga av fukt, eller hmmm kanske bara jag som testat en av dålig kvalitet
    vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
Svar på tråden Akvariefiskar