• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • anne h

Filter.. Jag älskar mitt ytterfilter, varför köpte jag inte ett sånt för många år sedan?
    Så smidigt och så mkt renare det håller sig i karet!!

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mammanseko

Har kollar runt lite. Är sugen på ytterfilter men i dagsläget är det inte ett passande alt för våra plånböcker.
    Ska kolla med de på affären vad de har också till vilka priser nu när jag vet vad jag kan få det för på internet.

• Vinter81

IssaPissa

Mitt tips på pump skulle vara Fluval pump de finns både som inner och ytter filter.
    Det är den bästa pumpar jag har de har fungerat utan minsta problem sedan jag köpte dem och de är lätta att taisär och rengöra inga problem de har ställbart hur mycket luft de ska dra ner osv.

sitter fast med sugkoppar på insidn av karet men man behöver bara lyfta av pumpen vid rengörning. Tysta är de också.

• MrsQ

www.pwss.nu/home.php

Jag har detta ytterfilter. Har haft det i ett år o det funkart kanon.
    Nu har jag det inte i sammarum som akvariet utan i badrummet bakom så jag hör inte om det låter så mycket jag tror att det är samma som den Fuval som vi hade innan.
    Detta är mycket prisvärt

Är som en kopia av Eheim till utseendet.

Visa större bild 1200liter/tim.
    Effektförbrukning 35 watt.
    Filtervolym 7,5 liter.
    Över 650 liters akvarie.
    Lätt att lossa pumphuvet.
    Filterkorgar med handtag, korgar kan tas bort en och en.
    Levereras komplett med slangar.

Art.nr AT3338
    Pris: 800,00

• Mammanseko

Vilka bra priser det var på den sidan!

Förra länken fungerade ju inte men nu så!

• Vinter81

Hej på er
    Jag har verkligen baby boom i mitt guppy kar nu vet jag snart inte vad jag ska göra av dem.

Ska höra om zoobutiken är intresserad.

Vad händer i era delar av landet då?
    Här regnar det.

• Mammanseko

Synd att du bor en bit bort Vinter! Vi har nämligen pratat om att ha guppyn i det stora akvaret!

• Vinter81

IssaPissa

Ja det var synd annars hade du fått av mig.
    De är ganska fina fiskar att titta på.

Svar på tråden Akvariefiskar