• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Metropolis Diana

Ge en halv ruta. Lägg i den frusen, för då fyter den på vattnet tills den tinat upp. Fiskarna kan direkt börja äta detsom tinats upp, dvs de får inget fryset i sig.

• Mammanseko

fast på affären så de att jag måste tina den innan annars får inte grodan ngt eftersom fiskarna äter upp allt!

• Giz the wiz

grodan äter från botten va?
    tinade=sjunker
    frysta=flyter
    (förutom räkmixen jag köpte, den flöt som den hade vet till)
    men tina lite och distrahera firrarna med en bit fruset.

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Vinter81

Hej på er
    Jag har baby bom i mitt akvarium hur många guppy yngel somhälst.

• Giz the wiz
    http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=273327

hitta den här artikeln om grodor men hittar inte ngt bra tips på hur man matar när man har fiskar, men vet att jag läst massa tips...... bara att jag inte kommer överens med googel just nu *mer kaffe till folket*
  • Giz the wiz
    Vinter81 skrev 2007-07-03 10:04:51 följande:
    Hej på erJag har baby bom i mitt akvarium hur många guppy yngel somhälst.

kul.......

jag har inte "väckt" mina än.(tänt karen)

• Mammanseko

Vad du hitatr Giz!

Fisk eller räkbitar kanske man skulle prova med, det blir ju som sagt skitigt med mygglarver. Nu går iof fiskarna och städar.
    Vad bökigt det vart! Kampfisken vill ju lixom ha larver. Jaja..

Det var för mycket med en halv bit iaf, nästa gång får de bara en fjärdedel!

sitter och läser lite. Stackrs min groda. jag ahr allt man inte ska ha i akvariet. Både kampfisk och platy men man kanske skulle skaffa två till som de rekomenderar?

Svar på tråden Akvariefiskar