• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Muminlina

Vinter - var bor du? Jag är nyfiken på dina guppy, vill inte köpa fler från mitt zoo, de kroknar o dör efter några månader, jättehemskt!!
    De yngel jag lyckats rädda till yngelkassen har inte hunnit bli fullvuxna något av dem innan de kroknat... Mu har jag ett yngel som verkar fint, det har klarat sig själv sen det föddes, det enda som jag överhuvudtaget sett från den kullen.
    Så om du inte bor för långt bort kanske jag kan få köpa ett litet gäng?
    Jag bor i Lidköping.

• Finesse

Vi har oxå många akvarium och en massa fiskar. men eftersom bebisverkstaden har lyckats så har jag tvingat min sambo att sälja ett akvarium iaf. vi måste ju få plats med en bebis

Som mest har vi haft igång 7 stycken men nu är det bara 3 som går för fulla muggar

• Mammanseko

Oj, 7 stycken! Det var många!

Vi fick bebis för 11 veckor sedan och håller på att starta upp flera stycken hemma.
    Har ställt upp nr 2 och är redan sugen på ett tredje!

• Finesse

IssaPissa: då kanske ni har plats för det? Vi har ganska stora kar.. just nu har vi ett på 720 l, ett på 530 l (det ska säljas), ett på 240 l och ett litet på 63 l. Så det blir lite fullt.. å ändå har vi ju haft nåra till förut.. haha

Behöver ju en plats för bebissaker, och för en vagn (den vågar man ju inte ha ute). Och nu sjunker ju elkostnaden lite iaf när ett är avstängd.. kan ju behövas pengar till en bebis oxå

• Mammanseko

Då förstår jag! Ni hade ju riktigt stora akvarier också!
    Jag har ett terrarie med en stor grön leguan också men vi har som sagt platsen till det ja!

Allt som en bebis behöver kostar ju också!

• Finesse

IssaPissa: vi har oxå haft ett stort terrarium. men sålde det och skäggagamen (som tur är!!, var livrädd för honom) när vi flyttade hit.

• Mammanseko

Skäggisar so me så lugna och fedliga! Då ska du inte träffa min vilda barbro!
    Sambon tokgillar fiskarna men går int e i närheten av leguanen.

• Vinter81

Muminlina

Hej jag bor tyvärr i västerbotten så det är ju ganska långt.
    Har också haft svårt att få guppy ynglerna att över leva men jag har börjat med att stoppa vitaminer i vattnet och det verkar hjälpa.

• Chozzzan

HJÄLP...

haha min dalmatiner molly har under natten och dagen idag någon gång ätit upp min drakmal som var större en honom =( hahaha... brukar dom göra så??

(funderar på att straffa honom med att släppa ner han hos pirayan :P)

• qenzo

De flesta fiskar äter liken efter andra, men att din molly skulle ha dödat malen ställer jag mig ytterst tveksam till.

Chozzzan skrev 2007-07-11 22:52:48 följande:
    HJÄLP...haha min dalmatiner molly har under natten och dagen idag någon gång ätit upp min drakmal som var större en honom =( hahaha... brukar dom göra så?? (funderar på att straffa honom med att släppa ner han hos pirayan :P)
Svar på tråden Akvariefiskar