• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Giz the wiz

alla fskar vill ha larver (godis )

kampen vill nog oxå ha en räkbit eller fiskbit.
    om du inte vill handmata så ta en lång grillpinne (sånna i trä) och spetta på maten där och stick ner
    det gillar nog kampen oxå.

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Mammanseko

Ok tack för all bra tips. Jag kan nog ge direkt ifrån handen ifall de vill ta det från mig!

Ska tina en räka tills imorgon.

• Mammanseko

Måste växterna i akvariet ha växtnäring föresten eller vad växer de av?
    Vi har nu en hel drös med växter, fullt i stor sett och jag tänkte om de behöver näring för att växa bra.
    Ingen som sagt ngt om det!

(Förlåt alla mina dumma frågor...)

• anne h
    IssaPissa skrev 2007-07-03 12:56:42 följande:
    Måste växterna i akvariet ha växtnäring föresten eller vad växer de av?Vi har nu en hel drös med växter, fullt i stor sett och jag tänkte om de behöver näring för att växa bra.Ingen som sagt ngt om det!(Förlåt alla mina dumma frågor...)
    *hurv*
    jag gav växterna gödning en gång.. kommer aldrig mer göra det, jösses vad de växte!!
    Mina växer iaf fast de inte får gödning.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mammanseko

Ok, de är juh ganska många och har växt en hel del på de 2 veckor de stått i akvariet så då borde de klara sig.

• Metropolis Diana

Jag gav mina röda växter näring fäör att de skulle vara fina i färgen. Men fiskarnas skit göder dem annars. Tänk bara på att när du gör rent sanden då och då att du låter bli att göra det vid rötterna.

• Vinter81

Hej vinka till alla ny och gamla som hittat hit.

Själv sitter jag här och håller på att svettas bort jätte varmt börjar bli orolig för mina kar att det ska bli på tok för varm några ider vad man kan göra?

• Giz the wiz

ta pet flaskor, fyll med vatten, in i frysen med dom.
    sen lägger du ner 1-2st beroende på hur stort kar du har. (i små kar räcker det med 0,5L flaskor)

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • Metropolis Diana

Fan vad smart du är giz the wiz!

Svar på tråden Akvariefiskar