• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • qenzo

De är rätt känsliga för det mesta. ÖVermatning, vattenkvalité osv.
    Men roliga om man har många eftersom de i ett litet stim är ganska skygga.

Chozzzan skrev 2007-06-28 11:36:46 följande:
    en liten fråga.. jag såg glasmalar häromdagen när jag var i en djurafär.. någon som haft sånna?? dom var juh jätte fräna, man ser typ bara huvudet sen är dom genomskilnliga med två sträck, antar att det é ryggrad å tarm eller nåt..
  • Vinter81

Issapissa vad roligt för dig att ni fick nya friska fiskar.

• Mammanseko

Fiskarna simmar och mår bra verkar det som!
    Plantreade nya växer igår och imrogon får jag hem lite fler så jag börjar tycka det börjar bli riktigt fint i akvariet!

Sambon satte upp stena till en grotta i fram och där gömmer sig numera en liten groda!

Snart får vi juh hem akvarie nummer två och där är jag sugen att bla ha dalmatinermolly. Tycker de är fina. Ville eg ha några sådanna idetta akvarie men som sagt så är det ju inte så stort och det finns ingen plats.

• Vinter81

IssaPissa vad är det för groda du har?

• Metropolis Diana

Imorrn åker vårt akvarie! Äntligen fick vi det sålt!

• Mammanseko

En klogroda tror jag de hette, en pytte en som inte blir så stor.

• sordin
    Metropolis Diana skrev 2007-07-02 19:59:12 följande:
    Imorrn åker vårt akvarie! Äntligen fick vi det sålt!
    är det nu man ska skriva grattis eller ?
      Det är ju tur att ni inte behöver dra det så lång väg å det går ju alltid att in handla ett nytt  Flört så var det ju tur att det blevi kassan
    Lev i nuet och njut av det.
  • Metropolis Diana

Ja precis, vi har väl tänkt köpa ett mycket större nästa gång, så synd att vi blir av med vår Lasse (35cm Gibbiceps)

• Mammanseko

Idag ska vi mata med mygglarver iom grodan och en kampfisk men hur mycket ska jag ge?
    Ska jag ge en hel liten kaka från biten?
    Det är juh också 8 platyn och 9 kardinaltetror som ska äta.

Svar på tråden Akvariefiskar