• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Giz the wiz

japps vattenberedningsmedel+ektozon.

• Vinter81

Hej Humbela
    Jag ska nog köpa hem och prova det där det låter ju väldigt bra.
    använder du det i alla dina akvarium?

• Giz the wiz

japps

min sambo tittar så skumt när jag blandar "grogg" till karet vid vattenbyte

ektozon + vattenberedningsmedel + PMDD *rör om* och i vattnet med det

pmdd är växtgödning

• Vinter81

Vad är PMDD?
    Blandar du i saltet en gång i veckan då?

• Vinter81

Humbela
    Jag ska beställa hem en liten förpackning och prova få se vad som händer.
    Jag ska även beställa hem vatten beredning speciellt för guldfiskar.

• Vinter81

Hej
    Idag har jag beställt hem en massa saker till mina fiskar så nu är det bara att vänta på att de kommer i brevlådan.
    Humbela
    Hur går det för dig med dina nya guppys?

• Giz the wiz

dom nya guppyna mår fin fint, alla lever än och inga sviter efter att ha åkt från malmö till norrland med posten

var i väg i går och köpte en botia till då en har försvunnit spårlöst. så nu är dom 2 igen....
    nästa månad är det tänkt att plocka hem 4 till och förhoppningsvis en blå jätte räka.
    eller jätte räkan betala jag i går och kan hämta när som helst men den är kvar tills jag omjusterat lite här hemma, dom är ganska känsliga och en räka för 200kr exprementerar man inte gärna med

• Giz the wiz

föresten vart har du beställt i från?

• Vinter81

Humbela
    Jag beställer från ett ställe på nätet som heter
    www.akvarieshopen.se, Men jag brukar även kolla in www.guldfisken.se har dock aldrig beställt där ifrån.
    Det har fungerat bra förra gången så jag hoppas det ska gå bra även denna gång.
    Men sa du att du hade fått tag i helt svarta guppys sådana har jag aldrig sett.

Svar på tråden Akvariefiskar