• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • miss chilli

Kan ju tillägga att i min sambos hemland är det också "kultur" att ta hål på små bebisar. Hans systerdotter fick sina när hon var 6 mån ca. Jag tycker inte om det. Det är egoistiskt att göra så mot ett så litet barn som inte själv kan avgöra om det är villigt att ta den risken som det faktiskt innebär. Varför inte tänka ett steg längre än att det är "kultur"??

• Hanna1984

jenny b; Just för att höra deras erfarenheter. Det vara bara det :) Jag har inte bestämt mig för nåt, inte heller sagt att jag ska göra. Skulle jag göra anser jag mig inte vara en sämre mor för det. Älskar min dotter djupt. Hon är mitt allt. SKulle jag göra o hon skulle få allergie, skulle jag nog aldrig förlåta mig själv.

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-16 22:47:03 följande:
    gravIDA; Förstår tanken. Men dom är så vana att ha dom och aktar sig faktikst lite. El kan inte prata för alla. Men jag gjorde det och alla barn jag vet som har hål i öronen.
    men alltså en treåring kan väl få springa omkring utan å behöva tänka på sina örhängen...
  • jenny b

ok, bara lite nyfiken för du får ju en del skit när du lägger ut en fråga i ettt så pass känsligt ämnen......

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde
  • MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-16 22:50:04 följande:
    jenny b; Just för att höra deras erfarenheter. Det vara bara det :) Jag har inte bestämt mig för nåt, inte heller sagt att jag ska göra. Skulle jag göra anser jag mig inte vara en sämre mor för det. Älskar min dotter djupt. Hon är mitt allt. SKulle jag göra o hon skulle få allergie, skulle jag nog aldrig förlåta mig själv.
    precis,du säger det ju bra själv,du skulle inte förlåta dej....hon är söt som hon är,gör det inte...
  • Hanna1984

gravIDA. Menade inte att dom tänkte på örhängena. Heheh du missförstår mig. Dom leker som andra barn, inga handikapp pga hålen. Men det är ändå vanegrej. Som ett halsband på en liten.. Har dom alltid haft det, lyckas som nästan aldrig ta sönder det.

• Hanna1984

Jenny b.. Jag ställer vilka frågor jag vill. Jag dör inte av kritik! :)

• jenny b

nej men FL kan vara tufft

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde
  • MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-16 22:53:06 följande:
    gravIDA. Menade inte att dom tänkte på örhängena. Heheh du missförstår mig. Dom leker som andra barn, inga handikapp pga hålen. Men det är ändå vanegrej. Som ett halsband på en liten.. Har dom alltid haft det, lyckas som nästan aldrig ta sönder det.
    nej jag mena ju inte heller att de skulle tänka på sina örhängen,utan att deras öronsnibbar inte ska skadas i leken.
Svar på tråden Hål i öronen?