• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

miss chilli; Finns det inte även en risk för autism vid vaccinationer? Det finns en risk med allt man gör.
    MEn förstår din tanke.

• Hanna1984

miss chilli; Det är en väldigt liten risk att man får nickelallergi. Ingen har fått det varken i min familjs eller min mans familj. Men förstår att vissa inte vill ta risken.

• miss chilli

Att ingen fått det i din familj betyder inte att risken är minimal. Så stor familj har du nog inte. Och vaccinerar gör man för att man inte ska få sjukdomar. Vad jag sett har det inte framkommit ngt relevant skäl här till varför man ska pierca sina barn, mer än att de ska se ut som små "prinsessor".

• Aphjärnan

Oj vilken laddad tråd.
    Jag jobbar i guldsmedsbutik där vi gör hål i öronen.
    Mitt råd är om ni ska ta hål i öronen så vänd er enbart till ett ställe där de är diplomerade öronhåltagare av Blomdahl.
    Då är risken för allergi mm minimal.

Där jag jobbar har vi en åldersgräns på 7 år. Den har vi satt själva då vi i personalen inte mår bra av att "misshandla" små barn som inte kan välja själva. Vi tyckte att skolåldern är lagom då vi kan kommunicera med barnet. Om inte barnet klart visar att det vill själv gör vi inte det. Om inte föräldern är med kräver vi skriftligt intyg om man är under 18 år.

Personligen tycker jag de är fint med örhängen men kommer att vänta att göra hål i öronen tills min tjej är ca 10 år, vi får se hon är bara 8 mån idag.Hon kanske aldrig vill ha hål och då slipper hon såklart. Det ju lika fint med ett halsband:)

• Hanna1984

Stor familj.. väldigt stor. O alla kvinnor i min släkt o i killens släkt har hål :D Förstår ditt tankesätt...
    Men jag tycker att det är otroligt vackert.. o det gör dom flesta småflcikor med!

• angelica88

jag ska oxå ta hål i öronen på min flicka tidigt, och struntar i vad andra tycker. tycker det är så fint :)

• miss chilli

Jaja, du gör ju som du vill och du verkar ju ändå ha bestämt dig. Det är ju bara att hoppas att hon inte blir allergisk då..jag hade i alla fall inte kunnat föråta mig själv om mitt barn fått ett så stort handikapp som nickelallergi faktiskt kan bli, pga att jag tyckte att det var "fint" och gulligt att ha en bebis med örhängen.

• Hanna1984

miss chilli; Ja, jag skulle nog inte heller förlåta mig själv.
    Men i dagens läge e risken ganska minimal med allt nickelfritt som man gör hålen med.

Angelica88; JA, det e otroligt vackert!

Svar på tråden Hål i öronen?