• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

gravIDA; Nej, inget exempel på riktiga problem. El kanske. Barna blir ju retade som har fula o trasiga o msutsiga kläder.
    Men inte om dom har smycken.. så det kan vara ett problem.

• Hanna1984

gosbulle; Ja, det är jätte vackert. Men varför det cokså rekomenderas att göra under 6 månaders ålder är för att då pillar dom inte. Efter en viss ålder är dom fast i örona hela tiden, det är klart det är nåt nytt o fint och klart att man pillar. :) Och på dagis osv pill med smutsiga händer osv.. kan lätt bli infekterat.

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-17 21:45:08 följande:
    miss chilli; Det är en väldigt liten risk att man får nickelallergi. Ingen har fått det varken i min familjs eller min mans familj. Men förstår att vissa inte vill ta risken.
    men du tar gärna den risken då alltså.
  • TyraPaloma

Nej jag tycker inte det. varför? JO för att hål i öronen är förenat med risker precis som vilken piercing som helst.

Dessutom tycker jag att ett ingrepp i mitt barns kropp ska vara något han eller hon avgör själv. Dessutom växer öronen och hålen som sitter snyggt vid 1 års ålder sitter inte alltid snyggt i vuxen ålder. Jag tog när jag var 5 nånting. Jag utvecklade världens nickelallergi. Dessutom har jag fått tagit hål nu när jag är vuxen eftersom de jag tog då satt en halv cm!!!! fel.

• Emma 84

Jag skulle aldig ta hål i Felicias öron nu det e helt för tidigt. Hon får vänta tills hon är gammal nog.

Hanna1984: Du skrev själv att dem pillar mycket vid öronen sen. Hra du tänkt på att dem kan fastna med något typ en docka, snutte mm och när dm inte får loss dn så drar dem. Det gjorde jag när jag var mindre och höll på att slita igenom hela örhänget. Det är väl något man inte vill utsätta sina barn för. Även om man har smycken kan man bli mobbad sen finns det andra smycken att ha som är minnst lika fina.

När jag tog hål i mina öron när jag var mindre så tyckte jag att det gjorde ont både då dem tog hålet och efteråt.

• Hanna1984

Aelwa; Hur kunde du ta igen eftersom du utvecklade världens nickelallergi? Och jag gjorde som liten o mina hål är jätte fina! :) Och sen om saker är nickelfritt. Hur kan man utveckla nickelallergi? Asså risken är minimal. Men förstår dom som inte vill ta den risken. Men vi har gjort så i min mans o min familj i ja hur länge som helst. Och då vill vi även göra på våran dotter.

• Kazamm

Jag tycker det är helt fel att göra nåt sånt på sitt barn, de måste få välja det själva när de blir äldre! Bekanta till mig gjorde hål i dotterns öron innan hon var ett år fyllda. Om hon kommer på när hon är äldre att hon inte vill ha hål i öronen är det redan för sent, då gamla hål svårare växer igen. Ser absolut ingen vits med att ta hål i öronen på småbarn.

• Hanna1984

Emma84; Jag tyckte inte att det gjorde ett dugg ont.Vet ingeb som har gråtit heller. Men här vart vi bor så har väldigt väldigt många barn hål i öronen. Vet att dom kan fastna. Men det finns örhängen som är släta både bak o fram. Man får ju tänka lite. Jag tycker att det är otroligt vackert iallafall.

• Hanna1984

Kazamm; Förstår tanken. Men skulle hon vilja ta bort dom så VÄXER faktikst hålen igen. Jag hade hela öronen. Nu bara ett på varje. Och alla andra har växt igen.

• Hanna1984

gravIDA; Ja, jag tar risken. Eftersom den e minimal. Så som man tar andra risker varje dag. Men däremot skulle jag ALDRIG förlåta mig själv ifall hon skulle få allergie.
    Men som sagt vi har bara bra erfarenheter av hål i örona.

Svar på tråden Hål i öronen?