• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

kattfoten; Du kan ju inte mena att ett barn får ett sämre bemötande pga hål i öronen. Isåfall en förelder som gjort det på barnet. Och det kan jag ta. Det finns föräldrar som sätter smutsiga o fula kläder på sina barn och det tycker jag är värre en ett par guldpluppar.

• Hanna1984

Alla nästan på mitt dagis hade hål... så det är väl olika från ställe till ställe.

• blommanigbg

Har sett små barn-bebisar som har stora ringar i öronen.. Kan ju fastna i ngt... Och skada sig...

• Metropolis Diana

Trodde inte det heller, så därför förstår jag inte vad vissa menar med övergrepp??

Är inte att torka sin unge i stjärten ett övergrepp då? Eller när den är bångstyrig bära iväg sitt barn och ge den en time out?? Öhm...vi är föräldrar och vi själva borde väl kunna avgöra vad som är ett övergrepp eller inte?

Okey finns kulturer där mamman inte kan styra detta själva exempelvis könsstympning. Men hade de mammorna haft en annan bakgrund så kulle de nog välja att inte könsstympa sina döttrar... *en fundering bara*

• Hanna1984

blommanigbg; Men det är ju inte bra.
    Tycker barn ska ha små små pluppar bara.

• kattfoten

Kanske uttryckte mig lite underligt - nej bemötandet är nog detsamma, sorry...

Fast folk kommer ju att kolla på hennes öron (om du nu tar hål) och tänka/säga till kompisen "oj stackars barn" "kolla, va fult" kanske t o m "vilket övergrepp". Jag skulle ju inte vilja att folk tyckte så om mitt barn...

• Sapho

Metropolis Diana: Du sticker en pinne genom örat på barnet! Tycker du inte att det är övergrepp? Det är förnedrande och man utför en fysisk handling som faktiskt gör kroppen illa!

• Metropolis Diana

Sapho: När du vaccinerar din unge mot eventuela sjukdomar (som knappt existerar idag) är inte det ett likadant övergrepp?

Jag vill bara få er att lägga er energi på viktigare saker än som om man väljer att ta hål i sitt barns öron eller inte...

Vart går gränsen för ett övergrepp då?

• Sapho

jo det är hemskt att behöva ta spruta på barn...verkligen. Men det är bättre att de ska få en hemsk sjukdom som skulle påverka dom ännu mer! Eller hur?

• Metropolis Diana

Ja visst är det så, men hur vanliga är de sjukdomarna? Jag vaccinerar min dotter givetvis, men ville bara jämföra.

Svar på tråden Hål i öronen?