• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • miss chilli

Det finns nickel i guld också så det där stämmer inte. Att utsätta sitt barn för den onödiga risken bara för att det är kultur i en del länder är oerhört korkat tycker jag..

• Marija79

Jag menade min dotter kommer att få hål när hon är 12 år och kan bestämma själv om hon vill ha dem....

• nosslina

"allt är nickelfritt idag"

jag är nickelallergiker och det finns galet mycket med nickel i!

• FiaÅkotten

det är väl bra onödigt att göra.
    Av de skäl som redan skrivits.
    Varför inte låta henne välja själv när hon blir stor?

• Hanna1984

elrovi; Men är det kultur så är det kultur. Och då görs det ju. Det görs i större delen av världen. Även i min släkt.. Och jag anser inte att vi är mer korkade för det. Men jag undrade ifall det fanns andra som gjort det. Ville höra deras erfarenheter av det hela. Ville inte höra massa påhopp, det var inte riktigt tanken. :) Förstår att det är ett känsligt ämne för vissa, men för mig är det vardag. jag älskar mina örhängen älskar smycken. Förstår också tanken med att säga att barnet får vänta tills det är så gammalt att bestämma själv.. men men..

• rayalott

jag skulle inte kalla det kultur snarare ignorans
    mina föräldrar kommer från länder där det är vanligt, dom anammade inte den "kulturen"

• elrovi

Fast eftersom många av oss anser det som övergrepp måste du väl ändå förstå att vi reagerar. Ett värnlöst barn far ju illa!!!

• sara sofia

Allt är inte alls nickelfritt nu förtiden! Gör i titan om ni har bestämt er för att barnet ska ha hål.
    Min dotter har fått göra hål i öronen, visserligen 7 år, och vi gjorde i titan. Och det ska tydligen vara riskfritt

• Hanna1984

När blev det olagligt i sverige. Det har jag inte hört någonsting om. Och då skulle väl varenda frisörsalong få stämmas el? :D

Svar på tråden Hål i öronen?