• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Linda1976

Nix, det får bli den dan hon är stor nog att ta ett övervägt beslut, 6-7 år kanske?

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • elrovi

hittade det här på en sida, de har en åldergräns i allafall:

Öron-,Näshål- och Navelhåltagning
    Vi använder oss av BLOMDAHLS håltagningsprodukter, ett mycket hudvänligt system för att minimera risken för allergier. Vid håltagningen använder vi smycken tillverkade av medicinsk plast eller titan.

Åldersgräns öronhål 6 år, näshål 15 år, navelhåltagning 15 år. Vi kräver alltid målsmans underskrift vid håltagning på omyndiga kunder.
    Vi går noggrant igenom skötselråd vid håltagningen, följ dem och du får de bästa förutsättningarna för en fin läkning!
    Drop-in och tidsbokning om ni vill.

www.kiruna.cc/org/org_info_pres.php3&title=7

• CarinaB

Kan nog personligen tycka att eftersom det är ett så laddat ämne kanske man ska ta seden dit man kommer och anpassa sig till vad som är normalt i landet man bor i

• Hanna1984

elrovi. Jag frågade om det där. Varför dom sätter åldersgräns på öronhål är att dom tycker att det är svårt att ta. Det var det som jag fick förklarat av dom som hade åldersgräns.

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-16 22:43:45 följande:
    gravIDA. Fastnar ploppen på dig o snibben går sönder? :)
     har inte ärhängen då jag har nickelallergi.men barn stojar ju å busar,det är väl ingen omöjlighet...
  • Tesselonika

Ta ditt förnuft till fånga TS och vänta med hål i öronen tills flickan är stor nog att bestämma själv. Jag kan verkligen inte förstå varför du kan vilja utsätta din dotter för den smärtan....

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-16 22:45:44 följande:
    elrovi. Jag frågade om det där. Varför dom sätter åldersgräns på öronhål är att dom tycker att det är svårt att ta. Det var det som jag fick förklarat av dom som hade åldersgräns.
    precis,det är svårt att ta i SÅ SMÅÅÅÅÅ ÖRON.
  • Hanna1984

gravIDA; Förstår tanken. Men dom är så vana att ha dom och aktar sig faktikst lite. El kan inte prata för alla. Men jag gjorde det och alla barn jag vet som har hål i öronen.

• jenny b

en liten fråga TS, om du ända har bestämt dig för att göra hålen, varför lägga ut en sådan här fråga & riskera påhoppen & disskussionerna? *nyfiken*

en kvinna utan mage är som en säng utan kudde
  • Hanna1984

Tesselonika; Jag har inte sagt att jag ska göra, har inte heller sagt att hon har. Ville fråga vad folk som gjort det hade för erfarenheter av det.

Svar på tråden Hål i öronen?