• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • vingar

uuäkbläusch..
    Skiter väl i om det gör ont eller ej, det är inte det som är grejen. Ta hål i öronen är ju ingenting som man måste göra! Sluta komma med dumma jämförelser som att "torka sitt barn i stjärten".
    För sjutton gubbar, vill du verkligen att din flicka redan som bebis ska hamna i en typiskt tjejroll? Sätt på henne en tvångströja med paljetter också när du ändå är i farten.

• Pyrets mamma

Varför ska man utsätta sitt barn för smärta?? Det är ju skitttaskigt...

Jag kommer att vänta med att ta hål i öronen på mina barn tills de är så gamla att de förstår att det gör ont och själva vill ha det!
    Vilken rätt har jag att bestämma att de vill ha hål i öronen!

Barn är barn inga mannekänger som ska vara fina!!

• Tindrazmamma

Tycker inte heller att man ska ta hål i öronen på så små,, tycker att man ska vänta till dom blir så stora så att dom själva kan säga att dom vill ha ha hål i öronen,,, Men det är ju upp till var och en föräldrer men detta är vad jag tycker,,,

• angelica88

typisk tjejroll? ja det vill jag väl då, min flicka är ju just en flicka

• Hanna1984

Ja, typisk tjejroll. Min tjej är en tjej. Inte en grabb.
    hehe. Köper också rosa kläder med paljetter :D
    Asså det gör ju dom flesta. Är man tjej så är man tjej.
    Det var samma sak när jag var liten och som alla andra jag känner när dom var små. Inget konstigt med det.
    Nåt konstigt 2007 hysteri! Och när man tar hål i öronen så brukar inte barnen säga ett knyst. Skulle det göra ont skulle dom vaäl gallskrika. Själv tyckte jag inte att det gjorde ont.
    Och om mitt barn skulle få för sig att inte gå i tjejkläder o inte vilja ha hål.. nej, men ta bort det då. Jag skulle inte bli sur el vara dömmande. Men jag vet inte en ända flicka som inte vill ha hål i sina öron.

• Sapho

Brukar inte barnen säga ett knyst? Nähä det var något nytt, alla kan känner som tagit hål har tyckt det gjort ont.
    Sen att det numera är ovanligt med allergi...tror inte det, har du någon statestik på det? Det är heller inte alltid bara att låta det växa ihop så syns det inte, det kan bli som inbuktningar och synas ändå.

Hur som helst är ni så himla själviska så det visslar om det!

• MammatillMeja
    Hanna1984 skrev 2007-05-17 19:56:41 följande:
    Metroppolis Diana; tack! Håller med dig.Tycker att det är värre att sätta på sig för små fula kläder på barna än att ha små fina guldpluppar i örona på dem.Och barnen säger inte ett knyst när dom får hål. Är det verkligen ett övergrepp då?Själv fick jag mina första hål med pistol, tyckte inte att det gjorde ont. Resten gjorde jag med nål, inte det kändes heller.
    haha tror du att det var ett exempel på riktiga problem??
  • Hanna1984

Sapho; Ja, men gud så själviska.
    Och nej, det är inte vanligt med allergier nu.
    Det är ju nickelfritt allt det du tar hål med.
    Ja, ska nog ta fram statisktik. Men vänta, VEM ÄR DU??? som jag ska behöva ta fram information åt. hehe
    Och nej, dom säger inte ett knyst. Vart me dnån gång?
    JAg är väl ett av dom alla levande bevisen som inte sa nåt.
    Även dom som finns runtomkring mig.
    Det jag tyckte var obehagligt med pistol var ljudet, så jag tyckte nål var bättre.

• Gosbulle

Nu har inte jag läst hela tråden..
    Meeen när jag var 2 år fick jag mina första hål i örornen!
    Plast grejer var det, ingen nickel här inte!

Jag funderar på att göra samma ska med min dotter Glad meeeeen det är ju trots allt 1 år och 8 månader dit! 

.?:*¨¨*:?. (¯`°?.¸ ღMOAღ ¸.?°´¯).?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Hål i öronen?