• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Metropolis Diana

Men vart går gränsen då?

• Hanna1984

kattfoten; Men dom tycker så om mig. och det skiter jag i. Folk snackar skit om alla. Är det inte öronen så är det nåt annat. Så jag bryr mig faktikst inte. Skulle jag göra det skulle man aldrig kunna göra något. Går du efter vad alla andra tycker då kan du ju inte ha ett så roligt liv. Inget illa menat. Men jag skulle tycka att det var skittråkigt ifall alla var lika.

• kattfoten

Gränsen går, enligt mig, när det är ett totalt onödigt ingrepp utan medicinsk anledning som dessutom kan bidra till medicinska problem!

• kattfoten

Näpp, mitt liv är inte alls kul Stackars mina bebisar med hela örsnibbar - de måste ju få ett skittråkigt liv!

Vi har olika åsikter om saken - det är helt klart och helt ok oxå...

• Metropolis Diana

En bra gräns, men om ingreppet görs ordentligt så är det inte många procent som får medicinska problem. Jag tycker det är fint med örhänge men kommer inte att göra hål på min dotter när hon är så liten som 6 månader för vad ska hon med de då till? Men sen när hon kanske är en fyra år och inte riskerar göra sig illa på sina örhängen då ska hon få hål om hon vill.

• Sapho

Hur vanliga är de sjukdomarna?
    Hur vanlig tror du att de kommer att vara om ingen vaccinerar sig? Är väl hellre frågan man kan ställa sig!

Så jädra dumt, fasiken vad arg jag är nu. Idioter!

• Hanna1984

kattfoten;pratade inte om örsnibbar. utan ditt tankesätt

• Metropolis Diana

Sapho: Idiot kan du va själv som lägger energi på att tycka illa om folk som tar hål i öronen... Dagens stora världs problem...

Öppna ögonen och se på saker från olika håll och lägg energi på viktigare saker. Riktiga övergrepp som sker i världen exempelvis.

• Hanna1984

Metroppolis Diana; tack! Håller med dig.
    Tycker att det är värre att sätta på sig för små fula kläder på barna än att ha små fina guldpluppar i örona på dem.
    Och barnen säger inte ett knyst när dom får hål.
    Är det verkligen ett övergrepp då?
    Själv fick jag mina första hål med pistol, tyckte inte att det gjorde ont. Resten gjorde jag med nål, inte det kändes heller.

• miss chilli

Alltså ursäkta, men anledningen till att man inte bör göra hål i ett litet barns öron är väl inte för att det gör ont??? Ni som säger så kan omöjligt ha varit i kontakt med någon som har fått svår nickelallergi pga sina hål. Det är DÄRFÖR man inte ska ta hål på så små barn! Det innebär en RISK. och även om den inte är speciellt stor så finns den där. Och det är INTE värt det, kan jag lova.

Svar på tråden Hål i öronen?