• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

gravIDA. Du måste ju vara sjuk. Tror du att könsstympning är detsamma som hål i örona?

• Cluedo

Alla får göra som de vill, och smaken är som baken, men jag tycker nog inte att så små bebisar ska ha hål i öronen.
    Och om mna nu måste ha det tycker jag nog att man tar hål i öronen hos en aukt. öronhålstagare som har en maskin som gör hålet snabbt och relativt smärtfritt(kort tid av smärta).
    Att göra hål med en nål tycker jag INTE verka schysst mot barnet då detta inte går lika snabbt och det är säkert mer ohygieniskt....
    vet att många blir arga nu och som början låter...
    Alla får göra som man vill, men smaken är som baken....

• Hanna1984

mitt motiv är att det är vackert och att det vart tradition i våra familjer.

• Kärnhuset

Handlar det bara om tradition?
    Så man behöver inte tänka själv då på sitt lilla barn?
    På samma sätt som vissa gör omskärning... "karva i underlivet", som f.g. uttryckte det...
    Är motiven rätt bara för att det är tradition?

• Hanna1984

cluedo; absolut inte arg. Alla har olika smak o åsikter. :)

• Neeemi

Tycker personligen att d e elakt att göra det för att man själv tycker att d e gulligt. Bäbisen får ju inte ut nåt av det, förutom att det gör ont. Å d gör ju ont att sova på öronen när man har tagit hål, ett bra tag efter. Yucker att d e egoistiskt.

• Cluedo
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 14:01:21 följande:
    gravIDA. Du måste ju vara sjuk. Tror du att könsstympning är detsamma som hål i örona?
    Det är inte detsamma som könstympning, men i många länder gör man hål i öronen på bebisar för att det är kutum och kulturen i detta land och detsamma gäller tyvärr även för könsstympning....
    Så själva ingreppet är inte detsamma, men ibland de bakomligggande orsakerna....
  • Hanna1984

omskärelse hör till religion. Manlig omskärelse är fräscht. Tom många svenskar har börjat göra det nu. Och det görs också i större delen av världen!!! och det är inte könsstympning!

• Hanna1984

Neemi; alla tycker inte att det gör ont!
    kärnhuset; Jo, det är lika vackert om 10 år. :)
    Det är vackert med hål hela livet!

Svar på tråden Hål i öronen?