• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • mamma 86

Har aldrig hört ett barn som är två år tjata om att få ta hål i öronen!

nej jag är verkligen inte egoistisk för att jag tänker på mitt barns bästa!

• Hanna1984

mamma 86; Men herregud. Hon får väl ta ut det ifall hon ej skulle vilja ha. Än en gång var jag inet intresseras av din åsikt. Ville komma i kontakt med andra som gjort samma sak. Och dom har svarat mig genom mail.

• Hanna1984

mamma 86; Nej, men en än gång har inte DU hört. tror du världen kretsar runt dig. Tror du att det du inte vart med om el hört inte är sant el existerar??

• Banana82
    Hanna1984 skrev 2007-05-18 20:23:20 följande:
    mamma 86; Men då är du egoistisk som inte tar. HAHA.om flest barn tjatar ändå om hål typ efter 2..
    skulle mina barn (framtida, har inga) tjata skulle jag säga att de får vänta tills de är 15, då kan jag ta dem till en riktig piercer, skulle inte utsätta dem för pistol... min hål är tagna med pistol innan jag visste bättre, och håller nu på att växa igen för de varade konstant i 5 år... nu ska jag göra om med kanyl, men det kommer vara svårare än om jag gjort direkt, för pistolen krossar vävnad och idag har jag fina broskknölar i örsnibbarna pga detta
    I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • mamma 86

Jag bryr mig faktist inte om du är intresserad av min åsikt eller inte. Tänker ge dig den ändå sen om du läser det eller inte det är upp till dig. Förstår inte varför man gör detta på ett litet barn. Kan verkligen inte göra det. Det är sjukt. Tror du inte att det gör ont? När barnet är större kan man förklara för dom att det gör ont och då kan dom välja själva om dom vill göra det eller inte. Tycker inte alla borde få skaffa barn!

• Hanna1984

proudwoman; förstår vad du menar. Men allt sånt är så himla individuellt.

• miss chilli

Men OM din dotter nu bli den som får allvarliga men av det då? Då är det inte bara att ta ut dom. Då kan det vara DU som sett till att hon får ett jobbigt liv. Låt henne själv bestämma det så kan hon i alla fall inte skylla på dig se.

Min sambos systerdotter fick som sagt sina hål vid 6 mån. Det räckte inte med att hon såg helt pyntat ut stackars ungen, hon fick en massa infektioner också. Till slut växte det ena igen, och då tog dom ett nytt...helt otroligt onödigt.

Och ärligt talat, är det inte så att man ofta i andra länder tar lite lättare på risker som har med barnen att göra? Inte bara när det gäller hål i öronen utan även tex att slänga in ungarna i bilen utan varken bälte eller bilstol. Att det är kultut betyder inte alltid att det inte får följder.

• mamma 86

mamma 86; Nej, men en än gång har inte DU hört. tror du världen kretsar runt dig. Tror du att det du inte vart med om el hört inte är sant el existerar??

Har jag sagt att världen kretsar runt mig? Sa bara att jag inte har hört det. Sen om du har hört det visst. Men ALLA barn vill inte ha hål i öronen och tycker att alla har rätt och bestämma över sin kropp själv!

• FrogLeg

Nej nej absolut inte varför skulle jag göra de?
    Idag kommenterade min 2½ åriga dotter mina hål i öronen o sa "mamma fin, ser ut som en prins" Haha jag hade förväntat mig att jag såg ut som en prinsessa ju

• Hanna1984

mamma 86; du är ju fan dum i huvudet!
    sitter du o säger att jag ej borde skaffat barn. och vem fan e du att bestämma det.
    och en än gång så gråter ofta inte barn när dom tar hål. har vart med så många gånger o dom har ej sagt ett knyst!!!
    men nu var det så att jag startade denna tråd för att prata om hål o inte med sånna som du!

Svar på tråden Hål i öronen?