• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

Absolut. Men det hettar till jävligt mycket när man säger att vissa inte borde ha barn. Lite fel att utrycka sig. För jag gör allt för mitt barn. Och fast min mamma gjorde hål i örona på mig var hon inte sämre för det. Otroligt bra, enligt mig den bästa.
    Så ifall människor som jag inte borde ha barn, då skulle asså en större del av världen också vara dåliga föräldrar...
    och det är JÄVLIGT FEL.
    Resten av åsikterna kan jag ta... ingen fara. :)

• mamma 86

förutom att det är kultur o att du tycker det är vackert vad är anledningen? finns det någon BRA?

• Gissella Star

miss chilli

Bebisen i famnen? hahaha vilka då? Bara för att man tar hål i sina barns öron betydder det ju inte att man inte har en bilbarnsstol juh....hahaha

• mamma 86

Okej det kanske var oöndigt sagt men det är väl ganska onödigt och säga att någon är dum i huvudet också. Jag skrev faktist aldrig att du inte borde ha fått barn eller hur!

• FrogLeg

Hanna1984
    Men varför kan man inte ha fejkörhängen? Det skulle ju vara bättre då slapp man ju både allergirisk och risken att barnet fastnar någonstans och förstör örat totalt.

• miss chilli

Gisella star: ok, men som du kanske vet så är det rätt ovanligt med bilbarnstol i många länder. Var i Chile nyss. Där gör dom hål i öronen på sina små "prinsessor" när dom kommer ut typ...och bilbarnstol vet knappt ngn vad det är.

• miss chilli

Det är väl ingen hemlighet att det i sverige finns ett högre säkerthetstänkande än i många andra länder? Här gör man vanligtvis inte hål på sina bebisar pga risken med allergi, att använda bilstol är en självklarhet (för de allra flesta)...mm..Det där hänger ju liksom ihop.

• Hanna1984

frog leg. jo,det kan man ju. men det finns risk för allergie där oxå.e man allergisk så kan man ju inte ha det mot huden.

• Hanna1984

mamma 86; men det var ju det du menade. vissa borde inte få skaffa barn. då menade du ju just mig eftersom jag kan göra hål på min dotter. ursäkten godtas :)

• FrogLeg

Hanna1984
    Nej de är klart men jag tror att risken att utveckla allergi mot nåt är större om de "går genom kroppen" men de vet jag inget om bara nåt jag fått för mig och de finns ju plast och de borde vara så gott som ofarligt

Svar på tråden Hål i öronen?