• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

Liljan77; Nej, jag låter inte mian föräldrar bestämma idag. Men dom har bestämt över mig tills jag blev myndig.
    Och skulle dom komma med en åsikt skulle jag såklart respektera det.

• Liljan77

hanna1984:Så om dina föräldrar idag skulle bestämma att du ska göra si å så med i din kropp så skulle du gå med på de?
    Om inte,varför inte?
    Att man gör nått med en annans kropp mot dennes vilja e övergrepp enligt svensk lag.

Vill barnet ha hål i öronen så e de väl iaf upp till den å bestämma de,inte föräldrarna.
    De e inte föräldrarnas rätt att förstöra sitt barns kropp.

De e mycke ni i andra länder gör som e hemska å de görs för att de alltid har gjorts så.Tänker inte gå in mer på de.
    Låt barnet bestämma över sin kropp för bara för att du e förälder så har du ingen rätt.

• lonnir

Mina tjejer har hål i öronen.
    De två största fick vid 4-5 år, minsta är 3 och hon tog för ngn vecka sen.

Där dom tog hål, på en guldaffär i stan, var det 1 års gräns.

• Bellan85

har inte läst hela tråden bara ts..
    Men varför ta hål på bebisen/barnet om den inte själv säger att den vill ha det?
    Får jag en tjej, så när hon frågar om hon får ta hål i öronen OK då vet hon vad det är, hon frågar om det.
    Men en bebis på 0-5 månader varför skulle den behöva hål i öronen..?
    Fatta inte idén

• Jossi82

att ta hål i öronen gör ju ont... av de hål jag tagit, så är oronen de värsta... navel gjorde minst ont..
    i öronen hettade det och gjorde ont hela dan.. skulle aldrig utsätta en bebis för det, bara för att det är fint.
    Nej tack!

Tycker det är brist på respekt mot sitt barn..
    gör ont i min själv att ens tänka tanken på att göra det på ett barn.

dessutom är det ju lite speciellt att få ta hål i öronen, låt flickan få vara med om det...

Johanna

• Hanna1984

Liljan77; Sen tror jag cokså att du inte har så stor världsvana.
    Vad vet du om vad som görs och inte gör i andra länder. Tror du att man bara kan läsa om det. Vi i andra länder gör iallafall inget som skadar barnen. Och folk från andra länder har barn som både mår bättre och har större respekt för sina föräldrar än barnen här i sverige. Så om vi invandrare gör så hemska saker med våra barn. Hur kan det då komma sig????
    hehehehehe

• Emsor1

Fattar inte vitsen med hål i öronen på ett barn som bara är ett par månader. Vid den åldern har tex inte alla allergier visat sig så då kan det ju bli bokstavlig skada...

• Hanna1984

Emsor1; Du har en poäng där faktikst. Grejen är den att om barnet har nickelallergi så kommer det inte genom hålet utan av vadsomhelst. Men man kanske inte har märkt det innan och nu kanske det kommer fram. Så en poäng till dig.

Svar på tråden Hål i öronen?