• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Jessica24
    Lova03 skrev 2007-05-20 23:41:12 följande:
    Det är klart att man kan jämföra.Finns inte sjukdomarna idag så kan ju barnet bestämma när det blir äldre om det vill ta vaccinationen eller inte.Nu förtiden blir man tillfrågad på BVC OM man vill ta en spec vaccination TROTS att detta kan leda till feber i flera dagar så gör de flesta föräldrar detta.Är inte det onödigt??barnet kan väl välja själv om det vill ha vaccinationen då OM den sjukdomen nu skulle komma hit??OM den nu skulle komma hit så blir det nog en "lag" på att alla ska ta den oxå?
    Känns så dumt att ens diskutera detta, då det är vitt skillda saker.
    Kan man inte se det, så är det slutdiskuterat, tyvärr.
    Man kommer liksom inte vidare med den konstiga jämnförelsen. Flört
  • Hanna1984

emsor1; Stämmer EJ! Tagit reda på det! Nickelallergi har inget med andra allergier att göra.

• Grodan Soda
    Lova03 skrev 2007-05-20 23:34:26 följande:
    Onödig smärta är då oxå vaccinationer mot sjukdomar som inte ens existerar idag då eller?
    Åh! Jag skulle så gärna vilja få veta vilka barn man vaccinerar mot sjukdomar som inte ens existerar längre! Snälla du, berätta!
  • JeanetteP

Oj, vilken tråd..

Skulle själv ALDRIG göra detta på min dotter, idag 4 månader, utan tidigast när hon är ~10 år, då öronen klarar av ett sådant ingrepp bättre, MEN, vill tillägga att det är en personlig åsikt, och inget påhopp!

Är bara nyfiken, Hanna; Har din dotter fått några hål ännu?

• lajjalo

angående vaccinationer är det så att de som reagerar på sitt vaccin ska vara extra glada att de tog sprutan, för det är just de människorna som med stor sannolikhet skulle blivit sjuka av själva sjukdomen. ett vaccin sprutar ju in en liten mängd av "bacillerna" från en sjukdom och så skapar kroppen antikroppar mot den.
    att inte vaccinera sina barn är grymt egotrippat, anledningen till att många av våra hemskaste sjukdomar har försvunnit är att alla vaccinerat sig. om många tackar nej kommer sjukdomarna tillbaka.

lite ot kanske, men ville bara informera dem som undrar...

• Lova03

Varje förälder gör som de vill med sina barn.
    Det är mitt svar på TS!

• Hanna1984

JeanettP; japp, och så vackert!

• Emsor1

Hanna: talar bara om egen erfarenhet och har syskon som fått nickelallergi genom att han haft allergi mot andra grejer och tvärtom.

• lajjalo

lämnar tråden. att diskutera mot åsiker som att varje förälder gör som de vill med sitt barn känns helt omöjligt. den inställningen går emot allt jag tror och står för som förälder/vuxen/yrkesmänniska.

emsor1: keep up the good work!

Svar på tråden Hål i öronen?