• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • lajjalo

Jessica24 skrev 2007-05-20 23:32:29 följande:

Jag skulle aldrig i livet ta hål i min bebis öron.Skulle aldrig utsätta henne för onödig smärta, bara för min egen fåfänga.Sedan ser det väldigt billigt och fult ut på så små barn.Det borde finnas en slags lag som säger att man inte får utsätta en bebis för onödig smärta = håltagning mm.

Onödig smärta är då oxå vaccinationer mot sjukdomar som inte ens existerar idag då eller?

lova03: vad tror du själv?!

• Jessica24
    Lova03 skrev 2007-05-20 23:34:26 följande:
    Onödig smärta är då oxå vaccinationer mot sjukdomar som inte ens existerar idag då eller?
    Självfallet inte.
    Sjukdomar som anses som "utrotade" kan komma tillbaka och det är däför som man vaccinerar.
    Däremot är smärta skapad av fåfänga, någit helt annat.

Att man ens kan jämnföra det? Fundersam
  • Emsor1

Hanna:Då jag är uppvuxen med mängder av svåra allergier har jag alltid fått uppmaningen av alla mina läkare att inte ta några hål någonstans oavsett för dels kan det påverka och framkalla allergier som man kanske har liggande latent i kroppen och då menar jag inte enbart nickelallergi utan även andra allergier samt att det du sa att om det skulle bli irriterat så tar man bort dem inte alltid funkar utan man kan ha förvärrat saker å ting å då kan du ändå inte göra något. Nu har jag visserligen hål i öronen ändå, men det första togs inte förrän jag va 15 år...

• Ruggugglan

Jag skulle ALDRIG ta hål i öronen på ett så litet barn!

• Hanna1984

Emsor1; Men då är det väldigt konstigt att dom säjer så himla olika. Men nickelallergie har inget med andra allergier att göra sa dom..

• Ruggugglan

Jag fick ta hål i öronen när jag var 4år. Men kommer låta min dotter vänta eftersom både min mamma & jag har urjobbig nickelallergi.

• Lova03

Det är klart att man kan jämföra.
    Finns inte sjukdomarna idag så kan ju barnet bestämma när det blir äldre om det vill ta vaccinationen eller inte.
    Nu förtiden blir man tillfrågad på BVC OM man vill ta en spec vaccination TROTS att detta kan leda till feber i flera dagar så gör de flesta föräldrar detta.
    Är inte det onödigt??
    barnet kan väl välja själv om det vill ha vaccinationen då OM den sjukdomen nu skulle komma hit??
    OM den nu skulle komma hit så blir det nog en "lag" på att alla ska ta den oxå?

• Hanna1984

Men förr i tiden sket man i sånt som att nickeltesta smycken. Det gör man alltid idag pga risken.

• Emsor1

Hanna: allergi som allergi, den ena kan påverka den andra och tvärtom.

Svar på tråden Hål i öronen?