• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Grodan Soda

Lovs03: Ser verkligen fram emot att få veta vilka sjukdomar man vaccinerar mot trots att de inte existerar.

• Grodan Soda
    lajjalo skrev 2007-05-20 23:49:41 följande:
    lämnar tråden. att diskutera mot åsiker som att varje förälder gör som de vill med sitt barn känns helt omöjligt. den inställningen går emot allt jag tror och står för som förälder/vuxen/yrkesmänniska.emsor1: keep up the good work!
    Vilken tur att varje förälder inte gör som de vill med sitt barn! Fy f*n hur samhället skulle se ut om de reglerna gällde...
  • Emsor1

Lajjalo: tack för vaccinationsbiten, är med dig i det du skriver.

• Lova03

Men visst är det konstigt att man som förälder blir tillfrågad på BVC OM man vill ta det o det vaccinet om det finns risk att sjukdomen kommer tillbaka??
    Då är det upp till var o en som förälder att bestämma vad man vill göra,detsamma gäller HÅL I ÖRONEN.
    Det är ju ens eget barn det gäller??

Varje enskild individ gör vad de vill och fram tills barnet är 18 år gammal så bestämmer man faktiskt ganska mycket om det.
    Bestämmer man då inte vad man vill göra med sin son/dotter när den är mindre oxå?
    Eller är man bara omyndig mellan 10-18 års ålder??

• Hanna1984

Emsor1; Jag talar bara om vad läkare har sagt. Annars skulle jag aldrig sitta och säga emot. Men dom kan ju cokså ha fel..
    litar inte riktigt på läkarvården heller :)
    Men det är konstigt att allergie är så vanligt i sverige jämfört med andra länder. Ingen av våra familjer/släkt har någon som helst erfarenhet utav allergier. Hoppas att min dotter slipper det också!

• Gumlan

Det är faktiskt ganska praktiskt att ta hål på så små barn för då kan man sköta det bra och dom kan itne vara där o pilla med fingrarna o få infektioner... själv skulle jag inte klara göra det på min dotter, jag pallar ju knappt va med när hon ska vaccineras när dom börjar komma upp i 3 - 4 års åldern så är det ju himla opraktiskt för då kan dom ju pilla och dra i dom och dom skitar ju ner sig jämt osv... så ja vet inte när min dotter ska få hål

• lillamilla75

3 av min dotters kusiner tog hål när dom var ett par månader, ingen av dom har problem pga det. Tänkte göra det på min dotter men gubben tyckte vi ska vänta så att hon själv vill.

Jag tycker personligen att det är sött när små bebisar har hål i öronen.

Men smaken är som baken - DELAD.

• Lova03

Vet ni om att ett barn kan få hjärnhinneinflammation av vaccination mot mässling,påssjuka och röda hund?????

Hur ofta händer det av håltagning i örat?

• Ruggugglan

Hanna1984: Nickeltesterna gör ingen större skillnad. Jag har använt såkallade nickelfria smycken men ändå så blir min allergi värre.

Svar på tråden Hål i öronen?