• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Grodan Soda
    Lova03 skrev 2007-05-21 00:02:40 följande:
    MEN ALLA GÖR VAD DE VILL MED SINA BARN!
    Nej, alla gör inte vad de vill med sina barn. Absolut inte.
  • Emsor1

Hanna: det finns ganska många ställen idag som hävdar att dom har nickelfria både verktyg och örhängen men som inte stämmer...

• Hanna1984

Lova03; ja, folk sket tom i att svara här. Dom svarade på mail. hehe Kanske lika bra. Men fick mer brev än vad jag fick svar här av moraltanter. Så det verkar vara vanligare med att det är ok med hål än att det inte skulle vara.

• Gumlan

Jag piercar själv och har hårdpluggat håltagning och diverse smycken mm

• Hanna1984

Emsor1; Men då är det tur att vi har en speciell guldsmed som vi känner :) Asså man får ju kolla upp allt. Och testa allt om så krävs..

• Lova03
    danstina skrev 2007-05-21 00:03:34 följande:
    Nej, alla gör inte vad de vill med sina barn. Absolut inte.
    Nej,det är klart att man inte gör vad man vill med sitt barn om det finns LAG som säger att man INTE får görra vissa saker(tack gode gud för det)
    Men vad är hål i öronen jämfört med all annan skit som barn är med om??
  • Odin

Lova03: Nej, jag visste inte att vaccinationer kunde ge hjärnhinneinflammationer. Aldrig hört talas om något sådant fall, men må så vara att det kan hända. För mig är själva jämförelsen svår att göra då vaccinationer utgör ett viktigt skydd, något som förhindrar utbrott av svårare sjukdommar. Till vad nytta utgör en piercing på ett spädbarn, moderns fåfänga åsidosatt?

• Emsor1

Hanna: Liten fråga bara, varför la du ut tråden om du inte ville ha svar från folk som va emot det? Vill man bara ha en typ av svar är väl kanske inte rätt lösning å lägga ut en sådan här tråd.
    Dessutom är inte alla här bara för å säga massa negativa saker utan jag va faktiskt ärligt nyfiken.

• Ruggugglan

Hanna1984: Jag vet fler som råkat ut för samma sak, så jag är inte ett spec.fall.

Ingen som tänkt på risken att små barn kan pilla ut örhänget och svälja det?

Svar på tråden Hål i öronen?