• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Emsor1

Hanna: jadu jag talar enbart av egen erfarenhet och vad jag har fått lära mig av läkare och annat dels under min egen uppväxt, mina småsyskons uppväxt samt nu inför mitt eget första barn. Tyvärr är inte allt så svart eller vitt när det gäller allergier, man kan kan utveckla nya allergier hela tiden, jag fick nya för senast tre år sen och varför det sker är inget läkare kan förklara så jag menar bara att man ska använda lite sunt förnuft och helt enkelt göra vad man kan för att förebygga ev otrevligheter för våra barn för det är trotts allt vi som satt dom till världen och det är vårt ansvar att dom mår bra då dom faktiskt inte kan göra det själva.

• Gumlan

jag fick hål i öronen när jag var 4 - 5, hade inga som helst problem... det var först när jag var 14 o tog hål i näsan o misskötte det och hade nickel smycken i som jag fick nickelalergi... så låt för guds skull inte era tonnåringar få hål

• Hanna1984

Lova03; ALDRIG! Du kan inte få ett skit av hål i örat ifall man har rätt smycke. Och skulle man ej vilja ha hål så är det bara att ta ut. Varför göra så stor grej av det hela?

• Ruggugglan

Det har hänt många ggr att jag reagerat just på de nickelfria smyckena.

• Ruggugglan

Hanna1984: Det stämmer inte att det ite kan hända ngt av ett hål i örat. Har du missat alla artiklar i tidningarna?

• KimberlysMamma

här va det ett hett ämne vill jag lova...

• Hanna1984

SparklngSnow; Men är det bara i sverige då? hehehe
    Asså i andra delar av världen existerar knappt allergi jag tror inte en att dom vet vad nickelallergi e. Och för dom jag vet som inte kan ha nickel fungerar nickelfritt och testen. Men du kanske är ett specielfall.

• Lova03
    Hanna1984 skrev 2007-05-20 23:58:59 följande:
    Lova03; ALDRIG! Du kan inte få ett skit av hål i örat ifall man har rätt smycke. Och skulle man ej vilja ha hål så är det bara att ta ut. Varför göra så stor grej av det hela?
    Inte vet jag...för att folk älskar att lägga sig i ens liv när man frågar om åsikter.

Du ställde en fråga,men blev totalt bombarderad med låååååånga svar om usch,fy o blä för hål i öron.

Det gäller att passa sig på familjeliv...

Moraltanter finns överallt....

MEN ALLA GÖR VAD DE VILL MED SINA BARN!
  • Grodan Soda

Märkligt att man far med påståenden i en sån här tråd men sen kan man inte stå för dem.

• Gumlan
    SparklingSnow skrev 2007-05-20 23:59:24 följande:
    Det har hänt många ggr att jag reagerat just på de nickelfria smyckena.
    tyvärr skrivs det ofta att saker är nickelfria fast dom inte är det, du kan inte få nickelalergi av ett smycke som inte innehåller nickel! självklar! Seriösa piercare vet vad som är vad. Man ska inte köpa såkallade nikelfria smycken i vilken affär som helst, för det kan innehålla nickel.
Svar på tråden Hål i öronen?