• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Grodan Soda

Att hitta på att man vaccinerar barn mot utrotade sjukdomar (vilket förstås inte är sant) är också hemskt fult.

• Lova03
    Odin skrev 2007-05-21 00:21:22 följande:
    [citat]Ett barn som får hål i öronen kommer antagligen alltid o ha det och inte veta hur det är att vara utan så vill en förälder vara fåfäng så varsågod![/citat]Varför inte låta barnet vara så som naturen skapade den?Vill barnet vid en senare tid, då den har utvecklat en egen vilja och uppfattning, ta hål i örat så kan man väl tillgodose barnets vilja. Men att göra dylika ting på ett barn som vare sig kan säga bu eller bä rimmar illa i mina öron. Om det är varsågod för föräldern att göra leva ut sin fåfänga på sitt barn, vart sätter du då gränsen?Är tatuering okej?Plastikkirurgi?Finns föräldrar som "välsignar" sina barn med sådant också; och du, det är inte olagligt.www.familjeliv.se/F orum/ikoner/icon14.gifwww.familjeliv.se/Forum/ikoner/icon14.gif
    Så du menar att om ett barn föds med gomspalt eller är harmynt eller liknande så ska barnet sj få välja om det vill operera sig när det blir äldre??
  • Hanna1984

För det första handlar det inte riktigt om fåfänga heller. Visst är det fint. Men det är bara det att det är nåt vi alltid har gjort. Våra barn går även med andra slags smycken. Det är bara så. Och hade det varit så i sverige så hade ingen här snackat som ni gör nu.

• babyblomma

Har en vännina som gjort det på sin dotter..Hon är riktigt söt i sina små öronhänge...ser absolut inget fel med det..

JUST NU GÄR JAG UNDER NAMNET SKÅNE-ANGELICA
  • Emsor1

Hanna: Men har du någonsin träffat ett litet barn som kunnat tala för sig själv? det behöver ju inte bli synligt fel. som någon skrev tidigare, vet vi ifall barnet inte störs av att tex sova på sidan med hål i öronen? jag vet att jag måste ligga på ett visst sätt för att det ska va bekvämt å då är inte mina örhängen särskillt stora.
    Och jag tycker inte detta har någonting med länder å dyligt å göra för barnen är skapta på precis samma sätt överallt.

• babyblomma
    Emsor1 skrev 2007-05-21 00:24:18 följande:
    Hanna: Men har du någonsin träffat ett litet barn som kunnat tala för sig själv? det behöver ju inte bli synligt fel. som någon skrev tidigare, vet vi ifall barnet inte störs av att tex sova på sidan med hål i öronen? jag vet att jag måste ligga på ett visst sätt för att det ska va bekvämt å då är inte mina örhängen särskillt stora.Och jag tycker inte detta har någonting med länder å dyligt å göra för barnen är skapta på precis samma sätt överallt.
    Måste bara lägga mig i lite grann, har haft hål i öronen sedan jag var 3 månder och jag lider absolut inte av sömn brist..
    JUST NU GÄR JAG UNDER NAMNET SKÅNE-ANGELICA
  • Odin

Hanna: Tro det eller ej, men jag tycker inte att majoritetsprincipen är detsamma som bra. Följaktligen skulle jag heller inte tycka att piercing på spädbarn är en bra idé även om det vore väl så vanligt i Sverige.
    Barndop är vanligt här men det tycker jag är förkastligt likväl.

• Hanna1984

Fast vi har då aldrig haft nåt problem att sova på våra örhängen. Ni snackar om dom som att dom vore stora klot. haha
    Asså min dotter märker inte en av dom. Och tro mig, minsta lilla grej som sitter fel klagar hon över. Hon visar det med alla möjliga grejer förutom att hon ej kan säga det.
    Men inte visat något obehag av örhängena. Man ser väl för fan på sitt barn ifall det tycker att nåt är jobbigt el om nåt gör ont?

• Lova03
    danstina skrev 2007-05-21 00:23:29 följande:
    Att hitta på att man vaccinerar barn mot utrotade sjukdomar (vilket förstås inte är sant) är också hemskt fult.
    De flesta sjukdomar som man vaccinerar mot idag är faktiskt VÄLDIGT sällsynta här i Sverige just pg a vaccinationerna de får.
    Men man får som förälder välja sj OM man vill ta vaccinen eller inte och får man välja så är det inte så troligt att det ploppar upp en epidemi ganska snrt,eller hur?
    Och jo,smittkoppor har utrotats!
Svar på tråden Hål i öronen?