• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • babyblomma
    Emsor1 skrev 2007-05-21 00:34:56 följande:
    babyblomma: men om det då gör ont på dom när du gör hålen, varför göra dom då? har hon gjort sig förtjänt av den smärtan trotts att den bara är liten och snabb?Känns som denhär tråden bara går runt och runt...
    Liten påminelse till dig, min son har inga hål i öronen..Min väns dotter har det och jag fick det jag var liten...
    Om man ska tänka så så borde man förbjuda vacc sprutan eller dylikt...
    Men du ksnke tro att jag blivit förstörd av mina hål i öronen
    JUST NU GÄR JAG UNDER NAMNET SKÅNE-ANGELICA
  • babyblomma
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 00:37:43 följande:
    babyblomma; Vadå menar du att dom gör övergrepp på mitt barn? :)
    Ja du borde göra en anmäla på BVC för att dom tvingat din dotter att bli vaccinerad
  • babyblomma

Jag klipper min sons naglar och han bli måttligt bessvärad av det, ska jag låta dom växa???

• Lova03
    Odin skrev 2007-05-21 00:36:37 följande:
    Många sjukdommar som är "utrotade" eller närmast obefintliga i västvärlden är vardagsmat i tredje världen.Kan det ha med vaccinationer att göra?Hm...
    Jo,precis!DÄRFÖR får man idag välja i sverige OM man vill ge sitt barn vaccination.
    Så om de är så sällsynta så att man får välja varför utsätter man sitt barn för DEN smärtan???

Som sagt,alla gör som de vill med sina barn!
    Hoppas din lille blev fin med pärlor i öronen nu TS!
    Vi får se om min sessa får nu i sommar
  • Hanna1984

påfgelöga; Fast det gäller ju inte om man gör med pistol. Har faktikst aldrig hänt. Nål är annars bättre men inte om den är i fel händer el är smutsíg osv. Jag själv har tryckt hål själv i hela mina öron och inga problem här. Vet ingen som har det heller.

• Lova03
    Odin skrev 2007-05-21 00:34:24 följande:
    Eh.. nu är du väl ändå ute och cyklar?Diskussionen gällde väl ingrepp på ett barn som inte själv kan yttra sin önskan i frågan. Åtgärder som syftar till att förgylla gullighetsfaktorn på sitt barn. Du ansåg följaktligen att det var okej för föräldern att i fåfängans namn ta hål i örat på sitt spädbarn. Så med den logiken kan man väl även tatuera sitt barn eller göra plastikoperationer. Men för att förtydliga det sistnämnda så menar jag uppenbarligen - skönhetsoperationer.Så, det är väl okej?Inte olagligt.
    Skönhetsoperationer är oxå ngt en förälder väljer att göra på sitt barn och JA,om bebis som jag har i min mage nu skulle ha ngt skönhetsfel så skulle jag självklart välja att operera!
    Att tatuera sig i sverige måste man vara 18 år för att få göra och 16 år med målsmans underskrift.
    En tatuering kan man inte ångra lika lätt eller välja att ta bort gratis när man blir äldre,örhängen kan man ta ut så det där var bara en dålig jämförelse.
  • Hanna1984

Dessutom måste man vara 16 för att få pierca sig på andra delar av kroppen. VIssa delar måste vara färdigutvecklade. Och det är dom inte på barn. MEn örona är inga problem.

• Lova03
    Emsor1 skrev 2007-05-21 00:37:12 följande:
    Lova: nej du pratar som du inte har koll å eftersom du säger att din man höll på å kvävas av det i somras och i nästa andetag tycker att det är ok att utsätta ditt barn för risken för en allergi bara för att färäldern tycker det är fint.....
    Du skriver om mitt barn??
    Mitt barn har inga hål i öronen??
    Jag fick det när jag var 2.5 år gammal,har inga allergier och använder mina hål varje dag.
  • Emsor1

Lova: ber om ursäkt att jag råkade få in ordet "ditt" i den meningen, syftade givetvis bara på det du själv sitter å säger.

• Rosenöga

Hanna1984
    Har aldrig hört att det skulle göra någon skillnad beroende på hur man gör hålen. Det är vid läkningen som vissa personer kan få keloider.

Skriv "keloider" på Google och gå sedan in på "Ärr". Där finns fenomenet närmare beskrivet.

Svar på tråden Hål i öronen?