• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

babyblomma; Fast Amirah sa inte ett knyst.
    Hon gråter av sprutan men inte när hon tar hål i örat. :)

• Lova03
    Emsor1 skrev 2007-05-21 00:28:18 följande:
    lova: du har ju uppenbarligen ingen koll på allergier så du ska kanske hålla dig ifrån det ämnet.
    Så du menar att jag har fel i det jag skrev??
    Att ett barn kan dö av astma,att man kan kvävas som gräsallergiker(min man höll på att kvävas i somras så ambulansen fick komma)

OM man tar den risken att ens barn får nickelallergi så är det väl upp till föräldern.
    Jag lägger mej i ämnet så mkt jag bara vill lika mkt som de som inte har hål i öronen lägger sig i denna tråd när de inte vet vad de pratar om.
  • Odin
    Lova03 skrev 2007-05-21 00:23:41 följande:
    Så du menar att om ett barn föds med gomspalt eller är harmynt eller liknande så ska barnet sj få välja om det vill operera sig när det blir äldre??
    Eh.. nu är du väl ändå ute och cyklar?
    Diskussionen gällde väl ingrepp på ett barn som inte själv kan yttra sin önskan i frågan. Åtgärder som syftar till att förgylla gullighetsfaktorn på sitt barn.
    Du ansåg följaktligen att det var okej för föräldern att i fåfängans namn ta hål i örat på sitt spädbarn.
    Så med den logiken kan man väl även tatuera sitt barn eller göra plastikoperationer. Men för att förtydliga det sistnämnda så menar jag uppenbarligen - skönhetsoperationer.
    Så, det är väl okej?
    Inte olagligt.
  • Hanna1984

Emsor1; Ja, det underlättar ganska mycket. :)

• Emsor1

babyblomma: men om det då gör ont på dom när du gör hålen, varför göra dom då? har hon gjort sig förtjänt av den smärtan trotts att den bara är liten och snabb?

Känns som denhär tråden bara går runt och runt...

• Odin

Många sjukdommar som är "utrotade" eller närmast obefintliga i västvärlden är vardagsmat i tredje världen.
    Kan det ha med vaccinationer att göra?
    Hm...

• babyblomma
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 00:33:30 följande:
    babyblomma; Fast Amirah sa inte ett knyst. Hon gråter av sprutan men inte när hon tar hål i örat. :)
    Där ser ni TS baby mår prima ballerina, däremot borde du sätta ditt BVC då dom tagit  spruta på din dotter och hon  visade sig  bessvärad av det..
    JUST NU GÄR JAG UNDER NAMNET SKÅNE-ANGELICA
  • Emsor1

Lova: nej du pratar som du inte har koll å eftersom du säger att din man höll på å kvävas av det i somras och i nästa andetag tycker att det är ok att utsätta ditt barn för risken för en allergi bara för att färäldern tycker det är fint.....

• Hanna1984

babyblomma; Vadå menar du att dom gör övergrepp på mitt barn? :)

Svar på tråden Hål i öronen?