• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Odin
    Lova03 skrev 2007-05-21 00:40:44 följande:
    Jo,precis!DÄRFÖR får man idag välja i sverige OM man vill ge sitt barn vaccination.Så om de är så sällsynta så att man får välja varför utsätter man sitt barn för DEN smärtan???
    Snälla nån... Som jag tidigare skrev så fyller vaccinationer ett syfte. Så det sticket som barnet får uppvägs tusenfalt av den trygghet barnet får mot sjukdommar. Landsgränser består inte av "berlinmurar", sällsynta sjukdommar kan åter få inträde.
    Därmed fyller man bara den naturliga beskyddarrollen med DEN smärtan.
    Återigen, piercingen fyller inget syfte alls annat än för förälderns ögon.

Mina argument rör inte allergi eller smärta, utan individens rätt att uttala sig om skönhetsingrepp på sin egen kropp.
  • Lova03

Jaja.....nu lämnar jag tråden o går o lägger mej...ska upp med barn till dagis imorgon.

Ha en fortsatt trevlig kväll o jag hoppas att vi kommer kunna diskutera saker i andra forum utan att vara osams pg a denna tråd,det är ju det forum e till för

Natti natti på er!
    Med eller utan barn med hål i öronen!

• Emsor1

påfågelöga: vill bara inflika att det kan spela roll hur man väljer att göra hål. med pistol "spränger" man igenom vävnaden, med nål tänjer man undan vävnaden, fast det gäller ju såklart bara när man har såna särskilda nålar som är till just för det.

• Chloe

Frågan är varför föräldrar tar hål i öronen på sina små barn, är det för barnets skull eller för föräldrarnas? Jag har svårt att tänka mig att ett litet barn får ut någonting av att få hål i öronen, utan att det är för att föräldrarna vill göra barnet extra fint. Är det värt att utsätta barnet för de risker det innebär för att göra det sötare? Kan inte barnen få vara bra som de är?

• Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 00:45:45 följande:
    Dessutom måste man vara 16 för att få pierca sig på andra delar av kroppen. VIssa delar måste vara färdigutvecklade. Och det är dom inte på barn. MEn örona är inga problem.
    så du menar altså att öronen skulle vara färdigutvecklade då eller på en bebis?? har du lika stora öron nu som när du va bebis?
    dessutom har jag läst att du säger att det är vanligt i din kultur, visst det kanske det är men det heter ju att man tar seden dit man kommer och här är det inte så vanligt, dessutom är det förbjudet!!
    Har du sedan tänkt på att pistolhåltagningen slår sönder blodkärlen i örat och det gör fruktansvärt ont,dessutom brukar dom inte göra rent dom speciellt ofta, kul om den som tog innan din bebis hade HIV eller någon annan sjukdom som smittar via blod..så du bör nog tänka om!! helt seriöst..
  • Rosenöga

Citat av texten från hudkliniken i Örebro. Den text man får fram när man googlar och går in under Ärr:

"Det finns också anledning att varna för håltagning i öronen på barn! Följderna kan faktiskt bli katastrofala"

• Hanna1984

Chloe; Mitt barn är bäst som det är. Det handlar inte om att hon blir sötare. Det handlar om att vi gjort så i flera generationer!

• Hanna1984

Pinkstar; Mitt barn har hål i örona.
    Och jag säger inte att dom var färdigutvecklade. Men att hålet inte skadar. Inshalla. Dessutom sa inte min dotter ett knyst. Skulle det gjort så fruktansvärt ont hade hon gråtit.
    Och när man tar med pistol, tror du att det e en pinne som går igenom alla männsikor. Nu är det så att det är örhänget som skjuts igenom.

Svar på tråden Hål i öronen?