• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Emsor1

Hanna: det behöver inte va ok baraför man gjort så i flera generationer.
    men jag ger upp nu, verkar inte va så mycket annat som spelar nån roll...

• Chloe
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 00:59:14 följande:
    Chloe; Mitt barn är bäst som det är. Det handlar inte om att hon blir sötare. Det handlar om att vi gjort så i flera generationer!
    Blir någonting bra bara för att det har gjorts i flera generationer?

Hål i öronen med pistol innebär infektionsrisker, är det värt att ta risken att ditt barn får en infektion?
  • babyblomma
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 00:59:14 följande:
    Chloe; Mitt barn är bäst som det är. Det handlar inte om att hon blir sötare. Det handlar om att vi gjort så i flera generationer!
    Du gör inget fel..Stäng av FL, det blir bara värre...
    JUST NU GÄR JAG UNDER NAMNET SKÅNE-ANGELICA
  • Emsor1

Hanna: hur du än vänder på det så när du tar med pistol så sprängs vävnaden och det är inte bra, detdär kan du få säga hur mycket du vill emot men så är det.

• Odin
    Lova03 skrev 2007-05-21 00:44:30 följande:
    Skönhetsoperationer är oxå ngt en förälder väljer att göra på sitt barn och JA,om bebis som jag har i min mage nu skulle ha ngt skönhetsfel så skulle jag självklart välja att operera!Att tatuera sig i sverige måste man vara 18 år för att få göra och 16 år med målsmans underskrift.En tatuering kan man inte ångra lika lätt eller välja att ta bort gratis när man blir äldre,örhängen kan man ta ut så det där var bara en dålig jämförelse.
    Att inte ha hål i örat är ett skönhetsfel? Nej, det är ett attribut.
    Du lägger till något på en kropp som är välskapt för att det ska vara något utöver det vanliga.
    Om din bebis skulle ha en näsa som inte är lika rak som genomsnittet, operar du då?
    Eller kanske något annat som du inte anser vara tillräckligt bra, kanske hakan på din son inte är tillräckligt markant?
    Fint att höra att dina barn kommer att växa upp med vetskapen att de är fin så som de är.

Var tatuering en dålig jämförelse? Jag som trodde att min jämförelse med skönhetsoperationer var väl extrem, men ack så fel jag hade, det räds du tydligen inte för.
  • Hanna1984

babyblomma. heheh jag skiter i vad dom säger. Det roliga är att det finns fler som tar hål på sian barn än dom som inte gör det. El iallafall dom som sitter och säger att det skulle vara en katastrof. Många sitter o mailar med mig. Jag skiter i vad dom säger. Ta seden dit man kommer. Sverige skulle inte vara ett skit ifall folk tagit seden dit man kommer. hehehhe

• Odin
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 01:07:27 följande:
    babyblomma. heheh jag skiter i vad dom säger. Det roliga är att det finns fler som tar hål på sian barn än dom som inte gör det. El iallafall dom som sitter och säger att det skulle vara en katastrof. Många sitter o mailar med mig. Jag skiter i vad dom säger. Ta seden dit man kommer. Sverige skulle inte vara ett skit ifall folk tagit seden dit man kommer. hehehhe
    Nej, verkligen. Jag håller med dig. Vad skulle vårt land vara utan kebab och hedersmord.
  • Chloe

Innan den är diskussionen spårar ur till en etnicitetsdiskussion vill jag återigen fråga dig Hanna1984 hur det kan vara okej att utsätta sitt barn för de risker det innebär för att det är tradition? Blir hål i öronen någonting bra för att det är tradition?

• Rosenöga

Blir det infektion efter håltagning brukar det gå att häva. Värre då med keloider.

Ännu ett citat från Hudkliniken i Örebro ang. ärrbildning.

"Ett ärr är kroppens sätt att läka varje typ av hudskada som går djupare ner än till det yttersta hudlagret, epitelet. Ärret består av "omogen" bindväv vilken behöver lång tid på sig för att mogna och bli så väl anpassad till omgivningen som naturen och de personliga omständigheterna tillåter. Ärrmognadsfasen tar i allmänhet minst ett år och innan den tiden har förflutit är det omöjligt att slutgiltigt bedöma hur ärret kommer att se ut och fungera.."

Svar på tråden Hål i öronen?