• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Rosenöga

Hanna1984
    Det stämmer säkert om infektioner. Oftast räcker det med att tvätta rent. Blir det nödvändigt finns det penicillin.

Men keloider är vanligare hos den som växer, alltså hos barn. Ärret börjar alltså växa det med. Men det är ju inte farligt. Ser bara otäckt ut men är väldigt ovanligt som sagt.

• Lova03
    Hanna1984 skrev 2007-05-21 01:44:50 följande:
    Nu ska jag sova. Natti! :D
    Jag med för tionde ggn!nattinatti
  • Gumlan
    SparklingSnow skrev 2007-05-21 00:10:30 följande:
    Hanna1984: Jag vet fler som råkat ut för samma sak, så jag är inte ett spec.fall.Ingen som tänkt på risken att små barn kan pilla ut örhänget och svälja det?
    risken att ett barn mellan 0 - 5 månader ska pilla ut sitt öronhänge o svälja det är nog lika stor som att den ska ställa sig upp, gå ut i köket o komma åt något farlig köksredskap
    danstina skrev 2007-05-21 00:11:52 följande:
    Eller att det kanske inte är särskilt skönt att ligga på sidan med ett örhänge i örat? Barn har mjukare hud än oss.
    rekommendationerna säger att så små barn endast ska ligga på rygg, så det kan ju va smart att följa dom...
  • korven72

oavsett om man gillar detta eller inte. Är det vanligt att folk gör hål i öronen på sina bebisar? Där jag bor har jag nog aldrig sett en bebis med hål i öronen... Hur ser det ut hos er?

• Hanna1984

Savrttulpan; Ja, det är jätte vanligt.
    Det var redan vanligt för 20 år sedan och tom längre. Det är inget som kommit nu. :)

• korven72

men liksom... vad är jättevanligt? Du har tidigare pratat om olika kulturer i andra sammanhang, Kan det vara så i den här frågan också? *nyfiken*

• m00nfl0wer

Min kusins son fick hål i örat när han var 3 år tror jag. Det slutade med att han sprang in i vardagsrumsbordet och pluppen slets ur och ett jack i örat fick sys.

Jag fick ta hål i öronen när jag var 6år och jag var jättestolt men det slutade med att jag blev nickelallergisk och nu kan jag bara ha äkta guld.

Om man nu ska ta hål(piercing!) i öronen på sina småbarn så kan man lika gärna pierca läppen på dom också? Varför inte naveln när man ändå håller på. :/ Usch och fy.

• Hanna1984

mmoflower; äkta guld kan också innehålla nickel. Allt ska testas innan. Sen finns det speciella örhängen för abrn. Otur att ni inte tänkte på det!

Svar på tråden Hål i öronen?