• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Emsor1

chloe: Håller helt med dig, därför jag suttit här å tjatat om allergier och sånt som jag upplevt bla, just för att tydligen så får folk inte alltid information överhuvudtaget och har man då någon form av erfarenhet, varför inte dela med sig? Det är väl ändå tanken med detta forum...

• Lovely SunShine

Har du ens fått svar på din fråga i denna tråd?

V.33
  • Hanna1984

Lovely SunShine; Ja, av FÅ. :) Resten svarade på mail. hehe
    Och jag förstår dom lite. Men jag kan gärna diskutera. Inga problem.

• Lovely SunShine

okey nä men gud kollade i genom tråden lite och jag förstår att alla har olika åsikter 

men den aggresiva undertonen hos folk förstår jag mig bara inte på....
    men men thats life
    V.33
  • Hanna1984

hehe det hettar till här på fl ibland :)

• Odin

Kära du, måhända blandar du ihop begreppen? Skönhetsoperationer och plastikoperationer är samma sak, men ändå inte. Plastikoperationer är något bra, som du så klokt påpekar. Skönhetsoperationer är dock en benämning som i regel används på utföranden som inte har annat syfte än fåfänga.

Jag skulle också förse mitt barn med någon form av kirurgisk hjälp ifall den hade en skada vid födseln. Naturligtvis.
    Men i mitt förra inlägg till dig så poängterade jag, faktiskt, att frågeställningen inte rörde några fysiska fel utan ett ingrepp som syftade till att försköna en frisk individ.
    Därav den extrema jämförelsen till hål i örat.

Att det finns afrikanska stammar som har benbitar från djur genom öron och näsor är väl kanske ingen förebild?

• Rosenöga

Men vi får också tänka på att det är väldigt ovanligt att det blir keloider. Svårare infektioner är också ovanligt. Så den som redan låtit göra hål på sina små ska inte gå omkring och oroa sig. Däremot bör man få veta innan att det finns vissa risker.

• Hanna1984

Fast det sägs att infektioner kommer oavsett ålder ifall ma har otur. Det spelar inte så stor roll ifall man är 0 eller 100 om man säger så.

• Lova03

Då ska du veta att jag är helt emot den slags operationer,men en operation är inte detsamma som hål i öronen.

Nej,jag drog upp det folket för att det faktiskt är en sed där de bor att göra på det sättet liksom det är för en del som kommer till vårt så öppna land Sverige.
    Vill man som förälder att sitt barn ska ha hål i örat ja då kan inget hindra dej från att göra det heller.
    De föräldrar som inte vill,gör det inte.
    Vill man så gör man det.

Enklare än så är det inte?

Svar på tråden Hål i öronen?