• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Jan 39

Har du tänkt på att ALLA i kungahuset är invandrare
    och alla lever de på bidrag...

• Krstajic

Jan 39 skrev 2007-05-17 22:25:12 följande:

Har du tänkt på att ALLA i kungahuset är invandrareoch alla lever de på bidrag...
    Invandrare? det är väl bara silvia som invandrat
  • bitte67

Är kungen invandrare så är jag det också...

Ett litet inlägg bara: Sverige har de högst utbildade städarna och taxiförarna i världen. Det kanske är något att skryta med...

• Jan 39

Kungens mamma var tyska; alltså är han invandrare enligt migrationsverket. Silvia känner ni till. Deras barn är alltså trekvartstyskar och absolut invandrare.

• vagabond77

Jan, vart försöker du komma?

Kungahuset går inte på bidrag. De arbetar, och det hårt för att marknadsföra Sverige, de är offentliga personer som knappast kan hålla sig undan och leva i lugn och ro.

Jan 39 skrev 2007-05-17 23:52:59 följande:

Kungens mamma var tyska; alltså är han invandrare enligt migrationsverket. Silvia känner ni till. Deras barn är alltså trekvartstyskar och absolut invandrare.
  • Krstajic

Invandrare ärom man INVANDRAT till sverige.

• BadSector

"I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.
    På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter."

Invandringen kostar enligt försiktiga bedömningar 30 miljarder per år.

Säg att de genererat 100 miljarder i skatteintäckter.

Det är vad invandringen kostar på 3 år.

Vi SKULLE kunn ha en jättebra invandring.

INGEN av dessa kom som flykting eller sökte asyl.

Flera av dem verkar också födda i Sverige eftersom ursprungsland ej anges??

ALLA hade kommit hit och startat sina företag även om vi bara haft arbetskraftsinvandring med "work-visa" - En majoritet kom ju som utbytesstudenter för tusan!

De har, bland våra 20% (1,8 MILJONER PERSONER) med invandrarbakgrun bara lyckats hitta 40 stycken med tillgångar över 20 millar... color me impressed.

Det går inte att jämföra kemister och getherdar. Och ingen har sagt att kemisterna är ett problem.

• vagabond77

Jag glömde att du bara vill sparka ut alla som har det ekonomiskt svårt. Du ser inga problem i de "invandrare" som bringar in pengar, men de som får tillfällig hjälp de vill du dra åt snaran för.

Vilken grupp av socialbidragstagare tror du är störst? De invandrade flyktingarna eller gruppen "ursvenskar"?

BadSector skrev 2007-05-18 14:35:23 följande:
    Det går inte att jämföra kemister och getherdar. Och ingen har sagt att kemisterna är ett problem.
  • Greta05
    vagabond77 skrev 2007-05-18 00:38:15 följande:
    Jan, vart försöker du komma? Kungahuset går inte på bidrag. De arbetar, och det hårt för att marknadsföra Sverige, de är offentliga personer som knappast kan hålla sig undan och leva i lugn och ro. Jan 39 skrev 2007-05-17 23:52:59 följande:
    För en gång skull håller jag inte med dig.
    Kungafamiljen torde väl vara de största bidragstagarna nånsin i Sverige...
    5 personer som delar på ca 98miljoner skattepengar,eller vad nu än summan är.
    För PR??
    Det kan en privatperson fixa billigare...
  • Tindra Maria Rosanna

Visst invandring är bra och det är roligt med alla nya kulturer man får möta, Men jag tycker inte det är bra att alla ska bo i samma områden.
    Och att en så liten stad som kiruna tog in över 500 flyktingar på bara några år är inte bra det blir för mycket... När det var som mest flyktingar i stan så ökade kriminalitetet och våldet på krogen drastiskt, och nu några år senare när det är betydligt mindre invandrare kvar i stan så har allt detta minskat.

Så jag tycker man borde planera bättre när man "sätter" ut dom i samhället.

Svar på tråden Invandrare...