• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • vagabond77

Kan vi vara överens om att i Sverige har vi väldigt gynnsamma förutsättningar för att dessa SITUATIONER inte ska behöva uppstå?

BadSector skrev 2007-05-19 00:49:55 följande:
    Ingen är tvingad att stjäla.Människor försätter sig i SITUATIONER då de måste stjäla.
  • Lloiden

Men kan man vandra IN kan de lika gärna vandra UT igen. Hem, till mamma och pappa och mormor och morfar och alla getter och kameler i Uzbekistan.

• vagabond77

Givande inlägg...

Ofta är väl halva familjen tyvärr död och förföljelsen fortsätter år efter år. Sen har man bott många år på samma ställe vill man nog gärna inte flytta igen, även om en del
    väljer att flytta "hem" igen.

Lloiden skrev 2007-05-19 00:59:14 följande:
    Men kan man vandra IN kan de lika gärna vandra UT igen. Hem, till mamma och pappa och mormor och morfar och alla getter och kameler i Uzbekistan.
  • Tyrell

BS:
    "ALla som är bra för Sverige ska naturligtvis få komma hit tycker jag."

Hur vet man vid gränsen om en person är bra eller dålig för Sverige?

• BadSector

"Hur vet man vid gränsen om en person är bra eller dålig för Sverige?"

Work-visa.
    Greencard.

Detta är inga nya problem. Låtsas inte som du inte vet om vilka lösningar som finns.

• Greta05
    BadSector skrev 2007-05-19 13:29:48 följande:
    "Hur vet man vid gränsen om en person är bra eller dålig för Sverige?"Work-visa.Greencard.Detta är inga nya problem. Låtsas inte som du inte vet om vilka lösningar som finns.
    ehh,fattar inte,
    Visa?som i Visa-kort?
    greencard?
    Finns det i Sverige?Fundersam
  • BadSector

"Visa?som i Visa-kort?"

Nej, som i visum på engelska.

Greencard och workvisa finns "typ" i Sverige.
    Det jag menar är att det finns många sätt att se till att de som är bra för Sverige kommer in i landet.

• Cracker

Jag anser att den bästa invandringen kommer från norden och latinamerikanska länder (då kvinnor är så sjukt snygga där).

• Micke

Cracker: Verkar som du lagt ner mkt tankemöda innan du bildat dig din uppfattning...

• vagabond77

De som är bra för Sverige kommer redan BS...

Det kommer även såna som behöver hjälp för de är förföljda i sitt hemland, livhanken står på spel. Detta är människor som fungerar precis som vilka andra när de får leva i harmoni. Harmoni i sitt liv har man inte när man tvingas leva på socialbidrag och vara i samhällsposition botten.

Satsa mer pengar på att hjälpa människorna igång i arbete istället för att strypa gränsen för de som behöver hjälp.

BadSector skrev 2007-05-19 16:46:26 följande:
    Det jag menar är att det finns många sätt att se till att de som är bra för Sverige kommer in i landet.
Svar på tråden Invandrare...