• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • BadSector

"Har någon påstått att vi ska importera de problem jag beskrev i inlägg 57? "

Det är precis det som sker.

• Tyrell

BS:

En stilla fråga:
    Finns det i din värld någon anledning att ta emot någon som vill flytta från sitt land?

• vagabond77

Riktigt skev bild du har av Sverige om du påstår att man i Sverige måste...

"Folk får stjäla till mat, prostituera sig för att kunna köpa medeciner till sitt lilla barn, vänta sex timmar i en kö för att få komma till en läkare, betala skyhöga premier för att kunna operera sig."

BadSector skrev 2007-05-18 20:49:46 följande:
    "Har någon påstått att vi ska importera de problem jag beskrev i inlägg 57? "Det är precis det som sker.
  • vagabond77

För att återknyta till trådstarten så lägger jag in lite siffror från år 2000. Något inaktuell men ändå intressant.

di.se/Nyheter/%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%3dIndex%26ArticleID%3d2000%5c07%5c05%5c1524

*14 000 invandrarägda företag 1970, har blivit till fler än 70.000 i dag.
    *Invandrarägda företag sysselsätter i dag över 200.000 människor, tre gånger fler än de som arbetar i jordbruket.

• Jan 39

Jag måste ge till en riktigt bitter fnysning FNYSSS! när jag ser att du Vagabond 77 ger exempel på att man måste vänta sex timmar i e kö för att få komma till en läkare.

Här i Sverige får du vara jävligt lycklig om du kommer till en läkare efter bara 12 timmar på akuten. Samma om du så kommit in i ambulans!
    BadSector har som vanligt helrätt i sin analys av läget.

• Jan 39

På frågan om hur länge man är invandrare så har just detta diskuterats här på Fl rätt nyligen och man kom fram till att
    invandrare är man alltid.

• vagabond77

De gånger jag själv behövt uppsöka akuten i Sverige har jag aldrig behövt vänta mer än en timme eller två på att få vård. Ingen jag känner till har heller behövt lida värst länge.

Det du skriver om 12 timmar är jag rätt säker på är enstaka fall du läst om i tidningen, med ett enda syfte, att skapa rubriker.
    Svensk sjukvård är utomordentligt bra i jämförelse med andra länder.

Jan 39 skrev 2007-05-18 23:45:33 följande:

Jag måste ge till en riktigt bitter fnysning FNYSSS! när jag ser att du Vagabond 77 ger exempel på att man måste vänta sex timmar i e kö för att få komma till en läkare.Här i Sverige får du vara jävligt lycklig om du kommer till en läkare efter bara 12 timmar på akuten. Samma om du så kommit in i ambulans!BadSector har som vanligt helrätt i sin analys av läget.
  • antefa

hur skulle sverige se ut?

fler lediga bostäder... bättre ekonomi(inga soc.bidrag, sjukhusvård, äldrevård, skola etc)

färre brott

inga tolkar eller dylikt... så ja hur hade sverige sett ut!:)

• Jan 39

Nej du Vagabond77 ! Dessa akuta väntetider upplever man varje dag i såväl Katrineholm som Eskilstuna, Örebro och Nyköping (våra stora matropoler...) och så illa har det varit i många år nu.
    Delvis har det med invandringen att göra för det är bra svart i akutväntrummen när hela släkten följer med de misshandlade in.

• Jan 39

PS Matropol är en stad som ortsbefolkningen åker till för att köpa mat
    i stället för att gynna sin lanthandlare som sedan bittert begråtes när han får slå igen.

Svar på tråden Invandrare...