• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Krstajic

sverige borde stoppa invandringen i 5 år. ta hand om alla som bor här redan som har problem.

• Greta05
    Krstajic skrev 2007-05-18 17:38:38 följande:
    sverige borde stoppa invandringen i 5 år. ta hand om alla som bor här redan som har problem.
    Inte helt fel tanke,men kanske inte så lätt.
    Svårt att neka någon som söker asyl pga av krig i hemlandet osv.
     Jag tycker snarare att man fortsätter att ta in flyktingar,men i mindre mängd&samtidigt ser till att lösa de problem som finns i Sverige.
    Sedan så måste behandlingstiden bli kortare.
  • Krstajic

whohoo vad har hänt med världe, jag får inte mot hugg av greta :)

• Greta05
    Krstajic skrev 2007-05-18 17:45:08 följande:
    whohoo vad har hänt med världe, jag får inte mot hugg av greta :)
    Jag kan skilja på diskussioner&diskussioner
  • cicek

oj vilken rolig undersökning aftonbladet gjorde om Sverigedemokrater..

ganska många av dem som lever på bidrag. det säger ju en hel del om dem. Så har de mage att komma med såna påstående om invandrare.

Vilka är invandrare egentligen? Hur länge är man det? finns ju andra, tredje, t.o.m fjärde kan man höra om. Hur länge är man invandrare?

Jag tycker som TS!

• BadSector

"Jag glömde att du bara vill sparka ut alla som har det ekonomiskt svårt."

Jag vill naturligtvis inte sparka ut NÅGON, din lille smutskastare där.

Däremot borde vi tänka efter lika vilka vi SLÄPPER IN.

• cicek

sverige kan inte utvecklas om vi inte har invandring.

• BadSector

"ganska många av dem som lever på bidrag. det säger ju en hel del om dem. Så har de mage att komma med såna påstående om invandrare."

Ja, värdlen vore sanneligen en bättre plats om bidragstagande parasiter höll käften i politiska diskussioner, eller hur?

• Greta05
    BadSector skrev 2007-05-18 17:50:14 följande:
    "Jag glömde att du bara vill sparka ut alla som har det ekonomiskt svårt."Jag vill naturligtvis inte sparka ut NÅGON, din lille smutskastare där.Däremot borde vi tänka efter lika vilka vi SLÄPPER IN.
    Vilka skall vi släppa in då?
    Outbildade fr t ex Afghanistan som verkligen är i behov av en fristad?
    Eller utbildade fr t ex Georgien,som bara vill få ett bättre liv?

Vem skall bedöma vilka som är "värda" att bli insläppta...?
  • Greta05
    BadSector skrev 2007-05-18 17:52:24 följande:
    "ganska många av dem som lever på bidrag. det säger ju en hel del om dem. Så har de mage att komma med såna påstående om invandrare."Ja, värdlen vore sanneligen en bättre plats om bidragstagande parasiter höll käften i politiska diskussioner, eller hur?
    Typ Kungen...
Svar på tråden Invandrare...