• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Micke

bumbo: Ingen har väl ifrågasatt det faktum att även svenskar våldtar?

Det var väl omfattningen som diskuterades och inget annat.

• Bumbo

suck, ja precis omfattningen, och roskind la ut en artikel med 65% i Oslo och då gav jag ett exempel från min arbetsplats och sen började du att dissikjera siffror som mest var en grov skattning från min sida och nu sitter vi här tror att vi inte pratar om samma sak men det får vara nog för mig nu ska ta hand om frugan eftersom jag inte tillför något så får ni klara er själva. ses och hörs.

• Tussiluskan

Bumbo: INGEN har sagt att svenskar inte begår brott, INGEN har sagt att invandrare står för 100% av brotten. Varför envisas du med att upprepa det uppenbara?

Det vi säger är att enligt statistiken såväl som folkmun, är det en mycket större andel av invandrare som är kriminella än svenskar.

Detta tycker jag låter helt logiskt, gör inte du? Kriminalitet har ju mycket med tex social status att göra, och invandrare står ju som bekant inte precis överst på listan över de som är mest välutbildade, tjänar mest, eller bor i de bästa områdena.

Lönlöst att hålla på att tjafsa om detta, jag tycker inte att det gör dig till en fördomsfri person om det är det du försöker uppnå, utan ännu en av alla dessa som blundar för problemen och därför försvårar att man kan göra något åt dem!!

• vagabond77

Statistik baserar sig på händesler som har inträffat. Om vi t.ex. sett att åren 1997-2001 har vi en överepresentation hos Övriga Afrikaner på tex 5 ggr gällande brott.

Det berättar en del saker, men säger faktiskt inget om framtiden och männsikorna som kommer nu.

I den högst överrepresenterade gruppen Övriga Afrikaner (som främligsfientliga krafter skriker mest om) ingår 6032 personer. Av dessa har 75 av 100 (4444 st) uppfört sig klanderfritt.

När vi har så fin statistik hur det ser ut vore det ju tämligen enkelt att försöka rikta in åtgärder mot vissa grupper. Rätt åtgärd är INTE att neka rätt till asylprövning anser jag. Samtidigt är det lite svårt att sätta in åtgärder mot männsikor som är "misstänkta" att kunna falla i brott enklare.

Det är ungefär som att skicka ett brev till alla som heter Conny och säga att de ska tänka sig för, för många som heter Conny sitter i fängelset.

• Tussiluskan

Ja, lösningen på problemet är ju på intet sett solklar, men jag tycker bara inte att man ska förneka att där finns ett problem, eller blunda för statisitken.

• Tussiluskan

Kanske istället föra att stoppa invandringen, utvisa direkt vid minsta brott (iallafall om personen är i vuxen ålder.

Tycker bara att det är så sjukt att dessa våldtäktsmän tex ska få ta del av mina skattepengar, medan de ganska glatt skickar hem ensamma barn!

• vagabond77

Tussiluskan,

Jag håller med dig det är fördj****gt rent utsagt att skattepengar går till brottslingar, men vem det är. Fakumet kvarstår att gruppen svenskar tilsammans gör fler brott än gruppen invandrare, vilket kan ses som rimligt eftersom gruppen Svenskar är större.

Idag är det faktiskt så att många asylsökanden som registreras för brott utvisas direkt. Kan tycka det är en just teknik, men synd om dem som "sätts dit" för ett brott de inte begått.

Med tanke på hur många invandrare som lever i Sverige och sköter sig jättebra gör det mig ont när typ SD pekar på hela gruppen som förövare.

Tussiluskan skrev 2007-05-23 22:13:33 följande:
    Kanske istället föra att stoppa invandringen, utvisa direkt vid minsta brott (iallafall om personen är i vuxen ålder.Tycker bara att det är så sjukt att dessa våldtäktsmän tex ska få ta del av mina skattepengar, medan de ganska glatt skickar hem ensamma barn!
  • vagabond77

Förtydlignade från inlägget 347

Jag håller med dig det är fördj****gt rent utsagt att skattepengar går till brottslingar, oavsett vem det än är.

• BadSector

"Det är ungefär som att skicka ett brev till alla som heter Conny och säga att de ska tänka sig för, för många som heter Conny sitter i fängelset."

Om en FJÄRDEDEL av alla som heter Conny satt i finkan så hade jag varit den förste att säta mig och slicka kuvert.

Statistiken får mig att dra slutsatsen att vi inte lyckas integrera vissa invandrargrupper, av en eller annan anledning.
    Ovilja från vår sida, ovilja från deras sida, för stor skillnader ett whatever.

Min slutsats blir dock med 20 år av misslyckad integration i backspegeln densamma;

Sluta försöka hjälpa genom att flytta, det funkar inte.
    Lägg resurserna på att hjälpa på plats.

• vagabond77

Det är där vi skiljer oss åt BS,

Jag vägrar dra slutsatser om en HEL FOLKGRUPP för vart de kommer ifrån, hur de ser ut, eller vad de heter. Varje individ är unik och ska betraktas utifrån sina egna handlingar, inte sina landsmäns fadäser eller efter huruvida någon heter samma sak.

BadSector skrev 2007-05-23 23:51:49 följande:
    Om en FJÄRDEDEL av alla som heter Conny satt i finkan så hade jag varit den förste att säta mig och slicka kuvert.
Svar på tråden Invandrare...