• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • cDk3r

BS
    "Du gör ett logiskt felslut och blandar ihop orsak och verkan.

IQ är orsaken, inte verkan."

Du menar det faktum att den vita överklassen i Namibia har mycket mycket bättre möjligheter till utbildning än den svarta befolkningen är något man kan bortse från? De svarta talangerna (om det fanns några vilket det tydligen inte gör enligt dig) skulle mao bli upptäckta ändå och komma med i matematiklag utan dessa utbildningsmöjligheter, (om de fanns.) ??

"Om en fjärdedel(!!) av alla i en grupp som av någon anledning vill in i landet är kriminella eller kan förutsägas bli kriminella så ska vi säga nej.
    Behöver de hjälp så ska vi ta ställning till om vi vill hjälpa dem, och isf göra det.
    Men INTE släppa in dem."

Lols, det rör sig inte om en fjärdedel .

"Rasliga skillnader på genetisk nivå har bekräftats senaste åren genom forskning på vår arvsmassa och utvärderingar av motsvarande grupperingar.
    Detta är inget "konstigt" eller "extremt".

Det "konstiga" och "extrema" är att blunda för vetenskap och forskning."

Du undviker FORTFARANDE att svara på: 'Hur ställer du dig till att skillnaderna INOM olika 'raser' är betydligt större än skillnaderna MELLAN olika 'raser'. Det är något du konstant undviker att svara på.'

Intressant.

• cDk3r

"Det finns helt enkelt INGEN idag som FÅR kritisera invandringspolitiken."

Det är skillnad på att kritisera invandringspolitiken och att sprida fördomsfulla halvsanningar och lögner. Faktiskt.

• cicek

Det finns helt enkelt INGEN idag som FÅR kritisera invandringspolitiken.
    Den är vår heliga ko, oantastlig.
    Och det har tagit många år att nå hit. Om jag sen tror det är en medveten process, eller bara masshysteri, det vet jag inte.

bad sector: visst får man väl kritisera invandringspolitiken? men det är ju skillnad att påstå att det finns raser och att en del grupper har lägre iq med mera? eller? ser du inte skillnaden på detta? Om man tycker invandringen är för stor, ok, men att säga att invandringen ska stoppas för att en fjärdedel är kriminella eller kan förutsägas vara kriminella?

Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?

• cDk3r

"Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?"
    Eftersom det sitter i generna! doh!

:)

• cicek
    cDk3r skrev 2007-05-31 21:04:48 följande:
    "Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?"Eftersom det sitter i generna! doh!:)
    ahh...just det..:)
  • BadSector

"'Hur ställer du dig till att skillnaderna INOM olika 'raser' är betydligt större än skillnaderna MELLAN olika 'raser'."

Rent nonsens. Belägg tack.

"Lols, det rör sig inte om en fjärdedel ."

För gruppen "Övriga Afrika" och "NOrra Afrika" är brottsligheten över 25%. Allt enligt BRÅ 2005.

"Det är skillnad på att kritisera invandringspolitiken och att sprida fördomsfulla halvsanningar och lögner."

Lögnen är att ras enbart handlar om hudfärg.
    Jag har visat solida belägg för att så är fallet.
    Det bästa som kommit åt andra hållet är "-Brööööl... Rasiiiist... Du har fel.."

Patetiskt.

"visst får man väl kritisera invandringspolitiken?"

Det finns bara ett parti, SD, som gör det, och de utmålas som rasister och idioter och behandlas helt groteskt av media.
    Nej, det finns ingen öppen diskussion om invandringspolitiken.

"Hur kan man förutsäga det? att en fjärdedel kan tänkas vara kriminella?"

Därför att den innom vissa grupper ÄR det.
    Flera grupper afrikaner är kriminella till minst 25%.
    Och det är lika sant nu som i förra rapporten, med stor säkerhet kommer det vara sant vid NÄSTA rapport.
    Detta är inget konstigt över huvud taget.
    Statistik använder man för att göra förutsägelser om framtiden, det är själva vitsen med statistik.

• Jan 39

Vilka lustigkurrar ni är!
    Statistik är ett sätt att katalogisera verkligheten och göra den fattbar. Om en fjärdedel av en stor population redan burit sig åt på ett visst sätt är det med statistikens hjälp möjligt att förutse att medlemmar ur samma population även senare kommer att bära sig åt som likadant som sina landsmän.

Risken finns faktiskt att i en framtid någon ännu mer gåpåig person än Jimmie Å inspirerar till ett raskrig som vid det laget kan framstå som önskvärt.

Etnisk rensning har alltid en förhistoria. Ingen sansad människa trodde att tyskarna skulle börja utrota sina egna medborgare.
    Tyskland var ju en den västerländska kulturens vagga och en lysande förebild för hela Europa inom de sköna konsterna musik och litteratur.
    Och det kan man väl inte med bästa vilja säga om Sverige.

• Jan 39

Inte meningen att desauvera dig BS. Vi tänkte samtidigt men du skriver snabbare

• cDk3r

BS:

"Rent nonsens. Belägg tack."
    Nej BS det är inte rent nonsens. Seså GE MIG ETT SVAR! Så ger jag lite belägg.

UNESCO har konstaterat redan på 50-60talet att rasbiologi är trams.

Cavalli-Sforza som är en av 1900-talets mest framstående
    genetiker sa:

""Vi finner faktiskt att vilken befolkning som helst, oavsett hur liten, har enorm genetisk variation; i genomsnitt finner man 85 procent av all mänsklig variation inom befolkningsgrupper och endast 15 procent mellan dem? Att det finns 'rena' raser är myt, sprungen ur det faktum att de flesta européer är vita, afrikaner från söder om Sahara är svarta, många asiater bruna, och några få egenskaper till kan hjälpa att avgöra mer exakt individers geografiska ursprung. Det existerar inte jämlik enhetlighet under huden. Genetiska skillnader bland befolkningar och raser, oavsett hur de definieras, är små eller triviala i jämförelse med de inom dem. En till myt? är att inter-ras hybrider är underlägsna och att rasblandning ska undvikas till varje pris. Graden av genetisk skillnad bland den mänskliga släktet är så liten att det är omöjligt att ras rasblandning är genetiskt farligt""

"Lögnen är att ras enbart handlar om hudfärg.
    Jag har visat solida belägg för att så är fallet.
    Det bästa som kommit åt andra hållet är "-Brööööl... Rasiiiist... Du har fel.."

Patetiskt."

Lögnen är att det finns raser. Eftersom det uppenbarligen inte finns.
    Nej du har inte visat solida belägg för någonting BS. Du har gjort godtyckliga tolkningar av ditten och datten och spekulerat fram något vansinnigt lite här och där.

Mja jag har faktiskt krossat i princip allt du har skrivit hela tiden. Sen har jag även kallat dig rasist. Men det beror på att du i ordets rätta bemärkelse är det. Rasist.

"Det finns bara ett parti, SD, som gör det, och de utmålas som rasister och idioter och behandlas helt groteskt av media."

Det beror på att de är ett främlingsfientligt parti med en bunt pappskallar bakom rodren. Det faktum att de skapar debatt om invandringspolitiken har jag inga problem med, det är deras syn på invandringspolitiken jag har problem med.

• vagabond77

SD planerar:
    "Ja, vi pekar på två smågrupper från Afrika där 75/100 ens aldrig varit misstänkt för brott, och så svartmålar vi alla invandrare, samtidigt ger vi dessa 25/100 skulden för alla fel i samhället. Verkar ju enkelt och bra." Så enklelt att t.o.m den minst intelligente kan gå på det.

Svar på tråden Invandrare...