• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • BadSector

"Jag talar för min egen talan och för andras vi har ett gemensamt ansvar i samhället...både SVenskar och invandrare"

De enda invandrare man ser i invandringsdebatten håller ju med om att något är fel med svensk invandringspolitik.

• Jan 39

Bumbo - du kan inte seriöst ta förhållandena på ett (1) socialkontor som någon slags statistisk sanning.
    Det fungerar inte så.
    Som Blandaren skrev: Galen kärring förstör hela statistiken !

(Säg att du har två invandrare i kommunen, som i övrigt har 20.000 invånare. Om de två då står för 10 % av all våldsbrottslighet är det ju rätt alarmerande...)
    God Natt!

• nicoletta

Bad sector: Du har själv påstått att du är "invandrare"...

Vad ger dig mer "rätt" att vara här i Sverige än andra "invandrare"?

Det är inget personligt påhopp är bara nyfiken på hur du rasonerar.

Är själv "invandrare" och anser mig inte vara mer "rått" än andra.

• nicoletta

vagabond: Det är sant att tråden har utvecklats till en "smutskasta ivandrare och flyktingar tråd".

Det vimlar av sådana trådar där det ältas om procent på brottstatistik där det diskuteras att invandrare begår mer brott, att invandrar män är väldtäktsmän och mördare osv, osv.(och drar bla upp programmet efterlyst som bevis på detta.)

Det är fullt med trådar där "invandrare" klumpas ihop till en stor klump. Vi och dem. Och där allt det negativa handlar om dem. För att VI är så perfekta och civiliserade till skillnad från DEM.

Kul att meningen med din tråd var att bryta lite med det gamla vanliga =)

Synd att samma trångsynta människor envisas med att inte missa en enda tråd som rör ämnet "invandrare".

Vi är alla människor med bra och dåliga egenskaper och det är roligt att läsa att det finns människor här i FL som inte klumpar ihop människor utan ser individen i varje person.

• Tussiluskan

Ja, det är ju ett problem med att diskutera sådana här frågor. man måste ju liksom "klumpa ihop" lite, men ändå komma ihåg att alla är individer.

• cicek

Emil Lindblad skrev 2007-05-28 20:49:32 följande:

Vad ni 'vuxna' än kommer fram till så är det ungdomarna som drabbas starkast av raskriget.ja det pågår ett innbördeskrig i Sverige.Som svensk tonåring har man några alternativ:1.Man står upp och slår tillbaka och får nazistämpel av invandrare såväl som svenskar.2.Man tar stryk, tiger och går iväg och erkänner sig själv som underlägsen invandrarpöbeln alternativt deras svenska försvarare.3.Man intresserar sig inte av Sverige som land och bespottar den svenska fanan samtidigt som man hoppar runt med multikulti gänget och ansluter sig SSU och kastar sten med AFA på fritidenJag tillhörde nr1, men efter x antal mordhot, blivit jagad mitt i natten med en hord bakom med diverse vapen osv. såtappar man orken.Nu håller jag låg nivå men kan lätt gruppera om osäkra och rädda svenska ungdomar så att dom ställer upp i raskriget.www.salemfonden.info
    vilket raskrig?
  • cicek

ja ett inlägg är bortplockat eller så har jag skrivit i fel tråd..

någon som trodde på raskrig,

• Micke

Håller dock med Emil om att de handlar "om osäkra och rädda svenska ungdomar "

• Gissella Star

Jo jag läste den oxå, men hittar inte den....

Svar på tråden Invandrare...