BadSector:
"Enligt Medborgarnas Flyktingombudsman så åker över 50% av de asylsökande från Irak HEM PÅ SEMESTER när de lämnat in asylsansökan."
Blev det någonsin bekräftat? Uppgifterna kom ju från "någon som sa sig ha bevis".
"Då har man inget skyddsbehov och är en enligt mig "så kallad flykting"."
Nej, det har du helt rätt i. Om man kan åka ner för att semestra i landet/området man flydde ifrån mitt under pågående asylprocess så är det nog ingen och framförallt inte migrationsverket som skulle anse personen ha skyddsbehov.
---
"Över huvud taget så är det mellanöstern och afrika som ger oss probleminvandring, allt enligt Brottsförebyggande(!) rådet."
Jaha, skall vi nu äntligen få en specifikation på vilka "problemgrupperna" är. Kan vi inte passa på att nu ta en ordentlig diskussion om ämnet?
Hur var det nu, skulle vi undanta kvinnor eftersom de är klart underrepresenterade jämfört med svenska män? Skall vi även undanta homosexuella män som även de enligt flera studier är underrepresenterade i våldsbrottstatistiken? Utbildningsnivån har också visat sig vara en mycket viktig faktor?
Antagligen kommer vi då hitta en massa afrikaner och muslimer från mellanöstern som tillhör grupper som har en lägre brottsstatistik än den grupp du tillhör BadSector. Då måste det väl vara fritt fram för dessa då?
Jag fann det lite roande att du har börjat hänvisa mycket till Genévekonventionen och förvånas därför av att du (om du verkligen har läst den) kan ha missat Artikel 3 i Genévekonventionens flyktingprotokoll, som förbjuder särbehandling p.g.a. ras, religion eller ursprungsland på den sökande.
Så jag antar att ni i SD (om ni nu påstår er följa genevekonventionen) måste gruppera människor efter andra kriterier. *hmm* kanske ni skulle kunna kalla det för "kulturer" istället. Det verkar vara ett inneord för Sverigedemokrater.
---
"De som fått medborgarskap och inte har kvar sitt ursprunliga kan vi nog ALDRIG utvisa utan de är del av den svenska befolkningen på alla juridiska vis."
...och de som har dubbla medborgarskap?
...tänk dig nu noga för innan du svarar... ni SD:are skall ju följa genevekonventionen, remember?